|
|
|
||
Studenti budou seznámeni s metodologií komparativní pedagogiky a relevantními informačními zdroji. Dále budou přednášky zaměřeny na systém a kurikulum primárního vzdělávání ve světě. Samostatné přednášky budou věnovány vybraným celosvětovým trendům (např. spravedlivý přístup ve vzdělávání), doporučením mezinárodních organizací a reflexi výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Průcha, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha, Portál 2006. 320 s. ISBN 80-7178-290-4 EURYDICE. Informační síť o vzdělávání v Evropě. 2003, Eurydice, 24 s. ISBN 80-211-0456-2 Education at Glance. OECD Indicators. 2000, Paříž. OECD, 330 s., ISBN 80-211-0220-9 Váňová, M.: Srovnávací pedagogika a její teoretické problémy. In: Pedagogická revue, roč. 51, 1999, č.: 5, s. 410-418, ISSN: 1335-1982 Učení je skryté bohatství : zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". 1997. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Ústav výzkumu a rozvoje školství. 125 s. Rýdl, K. Inovace školských systémů. 2003, Institut sociálních vztahů, 281 s. ISBN 80-86642-17-8 Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2013)
|
|
||
Přednáška, interaktivní bloky, diskuse ve dvojicích, skupinách, příprava prezentace, samostudium, úkoly v moodle Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (09.04.2018)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě vypracování seminární práce. Zadání zápočtové práce: Vyberte si jeden aspekt vzdělávacího systému, který vám připadá důležitý. a) Zdůvodněte, proč vám připadá důležitý. (Z textu musí být jasně rozlišitelné, zda se jedná o vaše názory či o objektivní data založená na dokladech- výsledky výzkumů, doporučení odborníků). b) Porovnejte tento vybraný aspekt v ČR a v dalších 2 zemích. Uveďte výhody a nevýhody jednotlivých podob (ČR, země A, země B) tohoto aspektu. V této části je naprosto nutné porovnání doložit relevantními doklady. Kriteria: - jednotlivá tvrzení jsou v textu odkazována na relevantní zdroje, zdroje jsou správně citovány - práce je vložena do moodle nejpozději 10 dní po ukončení výuky v letním semestru (jiná forma odevzdání se nepřipouští) Pokud nebude práce zásadně vyhovovat kritériím, nebude studentovi uznána jako "zápočtová". Pokud bude práce obsahovat drobnější nedostatky, může být vrácena k dopracování. Na dopracování má student čas 10 dní po vyžádání dopracování (prostřednictvím hodnocení v moodle).
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.02.2020)
|
|
||
Metodologie komparativní pedagogiky Výsledky výzkumů komparativní pedagogiky Zdroje informací Systém a kurikulum primárního vzdělávání ve světě Mezinárodní trendy a doporučení mezinárodních institucí Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (26.03.2013)
|
|
||
Nejsou zadány vstupní požadavky k předmětu. Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|