|
|
|
||
Studenti podle vlastního výběru hlouběji zpracují jedno téma nebo prostředí. Témata budou vybírána tak, aby navazovala na aktivity v dalších dvou předmětech prohlubujícího modulu. Studenti Připraví sérii úloh odstupňované obtížnosti pro své kolegy, které se budou řešit a diskutovat v semináři z hlediska matematiky i didaktiky.
Studenti budou též zapojeni do výzkumné práce na KMDM, a tak výuka bude spojitě obohacována o výsledky probíhajích výzkumů.
Studenti budou důsledně vedeni k propojování praxe získané v rámci modulu a didaktické teorie a k reflektování vlastní práce i práce svých kolegů.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Umožnit studentům samostatnou činností prohloubit a strukturovat vědomosti jak z matematiky, tak i didaktiky matematiky nabyté v předcházejícím studiu. Vnímat matematiku jako organickou součást všech předmětů prvního stupně. Dát studentům program pro jejich další práci na sobě i po ukončení studia. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Hejný, M., Hejná, M.: Součtové trojúhelníky. 25 stran, Raabe, Praha, 1998. Hejný, M. Vyučování orientované na budování schémat: Aritmetika 1. stupně. Praha : UK v Praze, PedF, 2014. Jirotková, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Praha : UK v Praze, PedF, 2010. Kratochvílová, J.: Triády jako prostředí výzkumu a výuky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 409-421. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ Další materiály budou studentům průběžně zpřístupňovány podle volby témat. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Forma práce: Studenti budou pracovat zejména v malých skupinách. Na základě studia nabídnutých materiálů hlouběji zpracují vybranou oblast a připraví v ní sérii úloh, které se budou při semináři řešit. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomních prací studentů, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky studia budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
- Aktivní účast na seminářích Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Tento semestr bude věnová prostor didaktickým a matematickým prostředím (tématům), z nichž většina byla v jisté míře probírána v rámci nějakého matematického předmětu, kteří studenti absolvovali již v předchozích letech studia. Jedná se o prostředí, či témata: Algebrogramy - prohloubení desítkové soustavy, relace dělitelnosti a kriteria dělitelnosti, propedeutika rovnic. Pravidelnosti - způsoby hledání hypotéz, jejich formulace a prověřování. Triády - propedeutika struktury přirozených čísel a izomorfizmu. Součtové trojúhelníky - propedeutika funkční závislosti, záporných čísel a zlomků. Autobus, Krokování, Stovková tabulka a závislosti v ní, Krychlová tělesa a jazyky, Sousedé, Pavučiny, Vláčky a Děda Lesoň. Kombinatorika a pravděpodobnost. Studenti si budou moci z této nabídky určovat pořadí probíraných témat. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.09.2020)
|