|
|
|
||
Seminář navazuje na seminář Rétorika I, procvičuje a prohlubuje informace a dovednosti zde získané. Neverbální komunikace a podíl verbální a neverbální složky projevu na jeho dopad na posluchače a komunikační efekt; V oblasti tvorby mluveného komunikátu: příprava a kompozice projevu včetně výběru vhodných jazykových prostředků vzhledem ke komunikačnímu záměru mluvčího, účastníky komunikace a komunikační situaci jako celku; komunikační zlozvyky; vedení dialogu se žáky; příprava aktivit pro rozvíjení komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku.
Bezpodmínečně se předpokládá řečový projev na úrovni rodilého mluvčího (na úrovni všech jazykových rovin).
Poslední úprava: Palkosková Olga, PhDr., Ph.D. (21.01.2019)
|
|
||
Hájková, E.; Havlová, I. Kapitoly z didaktiky slohu. Praha: Karolinum, 1991. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PedF, 2000. ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum, 1999 či 2005. Šimanovský, Z. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Praha: Portál, 2002. Poslední úprava: Palkosková Olga, PhDr., Ph.D. (21.01.2019)
|
|
||
K05 Rétorika II
Forma projevu: zdařilý projev bez hlasových, dechových a artikulačních nedostatků (zvýšený důraz je třeba klást na pečlivou artikulaci), důsledné používání spisovné variety národního jazyka(nesplnění tohoto požadavku znamená dodatečnou práci). Vše musí být splněno v průběhu seminářů. V opačném případě nebude udělen zápočet. Omluvenka je akceptována pouze od lékaře, soudu, policie.
Poslední úprava: Palkosková Olga, PhDr., Ph.D. (21.01.2019)
|