|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (16.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (18.09.2022)
Výuka má podobu seminářů. Studenti a studentky se na každý seminář připraví skrze četba a dále formou menších úkolů, např. analýza menšího úseku dat, čtení úryvku teoreticky zcitlivujícího textu, vytvoření analytické poznámky, nebo čtení a poznámkování pracovních výstupů ostatních spolu-studujících. Základní metodou výuky je zkoušení, uvažování, psaní a dělání chyb… Účastníci pracují se společnými daty (přepisy rozhovorů poskytnuté vyučující). Je možné domluvit se také na analýze vlastních dat účastníků (musí však být připraveni je sdílet částečně s ostatními a data proto musí být anonymizovaná). Při analýze z pedagogických důvodů vystačíme s metodou tužka – papír, ale pokud je někdo zvyklý pracovat v Atlas.ti, je to možné. Konkrétní zadání a podklady k četbě budou v Moodlu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (18.09.2022)
Atestace · Podmínkou atestace je účast na seminářích (minimálně 9 z 11) a průběžná příprava na semináře (četba viz rozpis v Moodlu; DÚ postupně podle zadání v seminářích a v Moodlu) · Na závěr předmětu studenti odevzdávají pracovní pokus o analýzu a interpretaci dat (svých nebo dodaných vyučující) v rozsahu 6-12 stran, kde se hodnotí uplatnění postupů a ducha zakotvené teorie |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D. (18.09.2022)
Přehled témat Upřesnění úkolů a četby najdete v Moodlu. 4/10 Uvedení do předmětu a seznámení se 11/10 není výuka (imatrikulace) 18/10 Zakotvená teorie: současné přístupy a využití 25/10 Otevřené kódování 1/11 Otevřené kódování a teoretická citlivost 8/11 Axiální kódování (využití paradigmatického modelu) 15/11 Psaní analytických poznámek a konstantní komparace 22/11 Využití kódovacích skupin 29/11 Selektivní a teoretické kódování 6/12 Teoretický výběr vzorku 13/12 Poznámky a diagramy 20/12 Kostra analytického příběhu a psaní 3/1 Společná zpětná vazba a zhodnocení kurzu
Povinná literatura: Strauss, A., Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu: Zakotvená teorie. Boskovice: Albert. Kratší úryvky z teoretických sociologických textů (např. Bauman, Goffman, Berger) nebo z doplňující literatury budou postupně doplňovány v Moodlu. Doplňující literatura: Bryant, A., Charmaz, K. 2019. The SAGE Handbook of Current Developments in Grounded Theory. London: SAGE (online v knihovně) Glaser, B., Strauss, A. 2005 (orig. 1965). The Awareness of Dying. London. Aldine Transaction. Glaser, B., Strauss, A. 1967. The Discovery of Grounded Theory. London: Weidenfeld and Nicolson. Charmaz, K. 2009. Constructing Grounded Theory. London: SAGE. Mills, C. W. Sociologické imaginace. Praha: SLON. Švaříček, R., Šeďová, K. 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |