|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.
Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.
Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.
V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.
Poslední úprava: Moree Dana, Mgr., Dr. (02.02.2017)
|
|
||
Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Poslední úprava: FEJFAPET (25.04.2014)
|
|
||
Požadavky na atestaci: Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny. Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury. Terénní deník Závěrečná práce
Zadání pro „reflection paper“: Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro psaní eseje: Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.
Zadání pro terénní deník Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.
Zadání pro závěrečnou práci: Rozsah: 7 – 10 NS Obsah: Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili; Poznatky z praxe související se sledovaným tématem Závěry Seznam literatury
Poslední úprava: Moree Dana, Mgr., Dr. (23.01.2020)
|
|
||
Anotace ČJ
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.
Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.
Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.
V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.
Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams
Sylabus:
Úvodní setkání – 24.2. od 12.30 do 13.00 hod.
Informace o kurzu a atestacích
Vzdělávání jako zkušenost – setkání 17.3. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Boal, Augusto. The Theatre of the Oppressed. New York: Urizen Books, 1979. Republished by Routledge Press in New York/London in 1982.
Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge Press, 1992, kapitola 2
Dewey, J. (1903). Democracy and Education. The Elementary School Teacher 4, 4.
Dewey, J. (1938). Experience and Education. USA: KappaDelta PI
Freire, P. (1974). Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform.
Kapitoly:
Society in transition
Closed Society and Democratic Inexperience
Education versus massification
Education and Conscientisacao
Moderace – setkání 7.4. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Csikszentmihalyl, Mihaly (1991). Flow. Harperperennial.
Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.
Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.
Prezentace a výuka – setkání 21.4. 2021
Domácí úkol: reflectino paper
Literatura:
Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.
Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.
Požadavky na atestaci:
Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.
Terénní deník
Závěrečná práce
Zadání pro „reflection paper“:
Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.
Zadání pro terénní deník
Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.
Zadání pro závěrečnou práci:
Rozsah: 7 – 10 NS
Obsah:
Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;
Poznatky z praxe související se sledovaným tématem
Závěry
Seznam literatury
Poslední úprava: Moree Dana, Mgr., Dr. (02.02.2021)
|