Podniková ekonomika a podnikatelské plánování II. - YBQ0006LI
Anglický název: Business Economics and Planning II.
Zajišťuje: Program SHV - Kvalifikační modul (24-QM)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2018 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Staré označení: YBQ0006LI
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. Ing. Václav Vostrovský, Ph.D.
Vyučující: doc. Ing. Václav Vostrovský, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. Ing. Václav Vostrovský, Ph.D. (20.06.2019)
Kurz Podniková ekonomika a podnikatelské plánování II. se zabývá problematikou strategického a taktického plánování podniku, jeho cíli, funkcemi, hlavními činnostmi a vlastní realizací, přičemž volně navazuje na předchozí předmět Podniková ekonomika a podnikatelské plánování I. Náplň tohoto předmětu čerpá poznatky z obecné ekonomické teorie a dalších vědních disciplín, jako je teorie řízení, modelování procesů a prognostika.
Literatura
Poslední úprava: doc. Ing. Václav Vostrovský, Ph.D. (20.06.2019)

Povinná:

  • Václav Vostrovský, Jaromír Štúsek. Strategické plánování neziskových organizací v podmínkách znalostní společnosti. : AGNES 2008, 2008, 141 s. ISBN 978-80-903696-5-8.

Doporučená:

  • Radim Červený, Jiří Ficbauer, Alena Hanzelková, Miroslav Keřkovský. Business plán. : C. H. Beck, 2014, s. ISBN 9788074005114.
  • David H. Bangs. Průvodce podnikatelským plánováním. : Robert Němec-Pragma, 2008, 116 s. ISBN 80-7205-047-8.

Sylabus
Poslední úprava: doc. Ing. Václav Vostrovský, Ph.D. (20.06.2019)

Tento kurz se zabývá záležitostmi strategického a taktického plánování v ziskových a neziskových organizacích. V rámci jeho jednotlivých seminářů se posluchači seznámí s teorií a praxí strategického plánování jako nezbytné součásti manažérských dovedností. Přiměřená pozornost bude věnována osvojení základních plánovacích technik a nástrojů. Po absolvování tohoto kurzu budou jeho studenti disponovat znalostí potřebné teorie strategického plánování včetně dovednosti uplatňovat příslušné nástroje a techniky s cílem zajistit optimální fungování ziskových a neziskových organizací. Jednotlivé semináře budou probíhat formou přednášek včetně nácviku odpovídajících metod a technik. Témata těchto seminářů jsou následující:

  • Úvod do problematiky, východiska strategického plánování, potřeba plánování
  • Analýza výchozího stavu podniku (organizace), použité metody analýzy
  • Struktura a stanovování cílů, hierarchie cílů, poslání organizace
  • Volba a rozpracování konkrétní  strategie, tvorba ministrategií
  • Dosahování cílů: organizování, řízení, motivování
  • Monitorování průběhu realizace plánu, kontrola
  • Sestavení vlastního podnikatelského plánu
  • Řízení MBO
  • Nástroje a techniky strategického plánování: metoda scénářů
  • Plánování času pomocí metody CPM
  • Informační podpora strategického plánování
  • Moderní trendy v strategickém plánování