PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Programovaný obraz - YBKC187
Anglický název: Digital Images
Zajišťuje: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMSMK035PV
Staré označení: YBK8004LI
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Aleš Svoboda, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Aleš Svoboda, Ph.D.
Neslučitelnost : YMSMK035PV
Je neslučitelnost pro: YMSMK035PV
Anotace -
Kurz nabízí možnost seznámit se s programem Processing, který propojuje tvořivé výtvarné přístupy s programovacími schopnostmi. Získání základních dovedností při práci s programovacím jazykem může vést k základům obecného pochopení vztahu tvořivé práce a počítačů.
Poslední úprava: Davídek Richard, Mgr. (07.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínkou atestace je přiměřená účast, průběžné zpracování doporučených cvičení a vytvoření závěrečného programu.

Poslední úprava: Davídek Richard, Mgr. (07.01.2020)
Literatura
Povinná:
  • Reas, Casey – Fry, Ben. Processing, A Programming Handbook for Visual Designer and Artists. Cambridge, Massachusetts: Massachusetts Institute . 2007. 978-0-262-18262-1.
Doporučená:
  • Shiffman, Daniel. The Nature of Code, Simulation natural system with Processing. Nákladem vlastním (Kickstarter). 2012. 978-0985930806.
  • Reas, Casey – McWilliams, Chandler – Barendse, Jeoren. Form+Code in Design, Art, and Architecture. New York: Princeton Architectural Press. 2010. 978-1-56898-937-2.
  • Bohnacker, Hartmut – Groß, Benedikt – Laub, Julia – Lazzeroni, Claudiu. Generative Design, Visualize, Program, and Create with Processing. New York: Princeton Architectural Press. 2012. 978-1-61689-007-3.
Poslední úprava: Davídek Richard, Mgr. (07.01.2020)
Metody výuky

Metodou výuky bude především práce na vlastních vizuálních projektech. Průběžně budou posilovány schopnosti účastníku rozvíjet ovládání programu a dospět k vlastním individuálním řešením. Výuka následně přejde ke konzultacím nad konkrétní tvorbou. Nezbytností je trvalá práce na projektu.
Základním prostředím bude program Processing.

Poslední úprava: Davídek Richard, Mgr. (07.01.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK