Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (23.06.2017)
Cílem kurzu je ukázat posluchačům, jak zpracovat odborné texty s humanitním zaměřením do interaktivní
multimediální
aplikace (např. ve formě interaktivního multimediálního vzdělávacího programu).
Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (23.06.2017)
This course focuses on processing humanities texts into interactive multimedia applications.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (03.07.2019)
Povinná:
Vančát, J.. Zobrazení a interaktivita. In Teorie vědy, XI /XXIV/. 2 (2002): 77-98.
Vančát, J.. Podpora tvořivosti uplatněním obrazové stránky médií. Cesty rozvíjení Komenského odkazu v digitálním. In Chmelová, S., Pánková, M., Steiner, M. (eds.). Jan Ámos Komenský. Odkaz kultuře vzdělávání . Praha: Academia, 2008, s. 607-612. ISBN 978-80-200-1700-0..
Doporučená:
Mitchell, W. J. T.. Iconology. Image, Text, Ideology.. Chicago: The University of Chicago Press, 1986, s. ISBN 978-0-226-53229-5.
Mitchell, W. J. T. (ed.).. The Langueage of Images. Chicago: The University of Chicago Press, 1986, s. ISBN 978-0-226-53229-5.
Vančát, J.. Svět jako struktura, struktura jako obraz. In Vančát, J., Svoboda, A. (eds.). Svět jako struktura, struktura jako obraz . Klatovy: Galerie Klatovy/Klenová, 2003, s. 11-14. ISBN 80-85628-81-3..
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (23.06.2017)
1) Hypertext a strukturovaný obraz.
2) Strukturalistická analýza textu.
3) Strukturalistická analýza obrazu.
4) Roviny smyslového vnímání a jejich synkreze.
5) Analýza zvukové stránky multimediálního díla.
6) Základy skladby animovaných sekvencí.
7) Strukturovaný storyboard pro multimédia.
Cvičení:
Analýza odborného textu z hlediska scénáře multimédií
Návrh storyboardu.
Tvorba storyboardu v interaktičním editoru /Flash/
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (03.07.2019)
Vytvoření storyboardu a pilotní realizace základů jeho struktury.