|
|
|
||
Cílem kurzu je získat přehled o teoretických souvislostech sociální práce, konkrétních vybraných teoriích, jejich
uplatnění v praxi. Ve výuce se pracuje dialogickými metodami, užívá se práce ve skupinách a řešení modelových situací. Studenti zakončí kurz zkouškou. Témata kurzu: Teoretické zázemí sociální práce: význam, souvislosti, historie a současnost; Psychodynamické teorie a jejich odraz v sociální práci; Kognitivně behaviorální teorie a aplikace v sociální práci; Humanistické a existenciální teorie a jejich význam v sociální práci (přístup zaměřený na klienta, logoterapie); Systemický přístup v sociální práci; Sociálně ekologický přístup , význam a aplikace v sociální práci; Psychosociální přístup v sociální práci; Přístup orientovaný na úkoly; Kritická teorie; Antiopresivní přístupy, (pedagogika osvobození, teologie osvobození); Participační teorie, teorie sociálního kapitálu. Poslední úprava: Šťastná Jaroslava, PhDr., Ph.D. (10.02.2025)
|
|
||
1. Studenti zpracují případovou studii využití teorie/teorií sociální práci při řešení konkrétní situace cílové skupiny podle zadané osnovy a tuto studii budou prezentovat při semináři. Poslední úprava: Šťastná Jaroslava, PhDr., Ph.D. (10.02.2025)
|
|
||
FRANKL, V, E. Léčba smyslem. Praha, Portál: 2021, 184 s., ISBN 978-80-262-1723-7 Časopis Sociální práce /Sociálna práca; Fórum sociální práce Poslední úprava: Šťastná Jaroslava, PhDr., Ph.D. (10.02.2025)
|
|
||
The course is taught in class - in person, in the case of change of epidemiological situation it will be taught online. Students will then receive the necessary information at their email addresses. Poslední úprava: Maturová Klára, Mgr. (28.12.2022)
|
|
||
1. Studenti zpracují případovou studii využití teorie/teorií sociální práci při řešení konkrétní situace cílové skupiny podle zadané osnovy a tuto studii budou prezentovat při semináři. Poslední úprava: Šťastná Jaroslava, PhDr., Ph.D. (10.02.2025)
|
|
||
http://moodle.etf.cuni.cz/moodle/course/view.php?id=377 Poslední úprava: Šťastná Jaroslava, PhDr., Ph.D. (10.02.2025)
|