Didaktika sportovních her - PSPH248N
Anglický název: Didactics of Sports Games
Zajišťuje: Sportovní hry (51-600300)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:6/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Sport > Předměty odborného základu
Neslučitelnost : PSPH247N
Záměnnost : PSPH247N
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Rekapitulace základních pojmů a poznatků v oblasti teorie a didaktiky sportovních her, a to v zaměřenosti na školní tělesnou výchovu a řízené formy zájmově rekreačních aktivit. Hodnocení didaktického procesu ve sportovních hrách.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. Vyučování sportovních her ve školní tělesné výchově. Hodnocení různých přístupů. Česká kinantropologie, roč. 5, č. 1, 2000, s. 75-87.

TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her. Praha : Univerzita Karlova, 2007.

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2005.

Rozšiřující literatura: Dle doporučení jednotlivých vyučujících.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

Požadavky pro udělení zápočtu

1. Účast ve výuce;

2. Předložení seminární práce;

Požadavky pro vykonání zkoušky

1. Test z pravidel SH;

2. Zkouška formou ústního pohovoru.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

1) Vstup do studia (zásadní didaktické pojmy, interakční podstata didaktického procesu), k možnostem manipulace s učivem (didaktická redukce, didaktická metoda v kritériích celku a částí - ukázka).

2) Diagnostika, diagnostikování IHV a THV (význam, utkání jako hlavní diagnostický zdroj, diagnostické techniky a prostředky).

3) Didaktická metoda v kritériích koncentrace a distribuce učiva (k problematice variabilní praxe, možnosti uplatnění v tréninkovém procesu).