|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (31.07.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (31.07.2023)
Obecné cíle předmětu:
Didaktické kompetence absolventa (výstupy učení): - orientuje se ve výchovně vzdělávacích cílech a dokáže je stanovit; - zná sociálně-interakční i metodicko-organizační formy, vyučovací metody, postupy a didaktické styly a umí je vhodně využít (přizpůsobit individuálním potřebám žáků, sledovaným cílům, konkrétním podmínkám); - zná prostředky pedagogické komunikace a dovede efektivní způsoby komunikace uplatnit; - ví, jaké jsou zdroje chyb v učení, a přistupuje k hodnocení formativně |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (31.07.2023)
Předmět je vyučován v dotaci 1/1 tj. přednáška (nepovinná), seminář (docházka 80%). Délka trvání 45 min. vychází z neuropsycholog. poznatků (pro optimalizaci by byl nejvhodnější seminář 60 min.). V semináři je maximálně 24 studentů. Vzhledem k očekávaným výstupům – hodnocení výsledků učení probíhá ve dvou úrovních, přičemž získání zápočtu je vázáno k prověřování výstupů učení především z oblasti aplikačních dovedností i afektivní domény. Zkouška prověřuje výstupy učení v kognitivní doméně. získání zápočtu (je prerekvizitou připuštění ke zkoušce) - hodnotí se aktivní účast v seminářích (skupinové, individuální aktivity, účast na projektech) - hodnotí se průběžné plnění aktivit předmětu v Moodle (kvízy, ankety, testy, převrácená výuka) - povinnost odevzdání zápočtové práce, ta je formou workshopu v Moodle (maximum bodů, které je možné získat za odevzdaný úkol je 80, maximum za výkon posuzovatele je 20 bodů) složení zkoušky (hodnotí se převážně znalosti i s přesahem do aplikační roviny) - první pokus probíhá formou písemného testu (bez časového limitu); otázky mají formu uzavřených i otevřených odpovědí, výběru z možností; další pokusy o složení zkoušky jsou formou ústního pohovoru - pokud student požádá, je možné skládat zkoušku ústní formou již při prvním pokusu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (21.10.2022)
ANTALA, B., M. CHROMÍK, J. LABUDOVÁ, O. MAJERSKÝ, et al. Didaktika školskej telesnej výchovy. Edtion ed.: Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport, 2001. ISBN 8096825259. FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. Edtion ed.: Karolinum, 2010. ISBN 8024618540. KÖSSL, J., J. ŠTUMBAUER AND M. WAIC Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury. Edtion ed.: Karolinum, 2004. ISBN 8024608022. KYRIACOU, C. Klíčové dovednosti učitele. Edtion ed. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. MUŽÍK, V. AND M. KREJČÍ Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. OBST, O. Obecná didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ. L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2002. VILÍMOVÁ, V. Didaktika tělesné výchovy. Edtion ed. Brno: Paido, 2002. 103 p. ISBN 80-7315-033-6. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (31.07.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D. (07.08.2023)
|