|
|
|
||
Fylogenetické základy učení. Psychofyziologická podstata učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem (senzomotorické učení). Obecné a specifické teorie učení a senzomotorického učení. Klasifikace dovedností. Metodologické základy výzkumu učení; experimentace v učení. Řízení a regulace pohybů. Algoritmy aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi. Indikace chyb v učení i způsoby jejich korekce.
Poslední úprava: TAJ (22.02.2007)
|
|
||
Povinná: 1. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2002. 171 s. ISBN:80-7184-659-7.
Doporučená: 1. SCHMIDT, R. A. Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics, 1991. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X. 2. MAGILL, R.A. Motor Learning; Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 2001, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X.
Poslední úprava: TAJ (22.02.2007)
|
|
||
Přednášky: 1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace 2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání 3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení 4. Druhy učení, senzomotorické učení 5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení 6. Teorie senzomotorického učení 7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností 8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace 9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení 10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení 11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení 12. Koncepty řízení a regulace pohybu Čchajdze, Adams, Schmidt 13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky motorického učení 14. Aplikace dovedností v praktické činnosti, obtíže
Požadavky na zápočet:
Požadavky na zkoušku:
Poslední úprava: TAJ (22.02.2007)
|