|
|
|
||
Vytvářené učební výsledky a kompetence v předmětu jsou zaměřeny na: seznámení se s obecnými a specifickými teoriemi
senzomotorického učení, s biologickou a sociální podstatou učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem
osvojení a pochopení teorii učení a senzomotorického učení; fylogenetických základů učení, algoritmů aplikace v
pedagogické a tělovýchovné praxi porozumění dovednostem a činnostem jako výsledkům senzomotorického učení;
klasifikaci pohybových dovedností; metodologickým základům ve výzkumu učení; experimentaci v učení; řízení a regulace
pohybů analýzu sportovních činnosti, senzomotorických nároků a volbu vhodných druhů senzomotorického učení indikaci
chyb v učení a způsobů jejich korekce; hodnocení efektivity senzomotorického učení, konstrukci křivek učení identifikaci
stimulujících a inhibičních činitelů v senzomotorickém učení.
Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (25.07.2014)
|
|
||
Rychtecký, A. (2002). Proces vzdělávání a výchovy v tělesné výchově. In: Rychtecký, A. & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 171s. ISBN:80-7184-659-7. Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. 27-39. Rychtecký, A. (2006). Senzorické a percepční předpoklady herní činnosti. In: L. Čepička. Hry 2006, výzkum a aplikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 6 - 16. Rychtecký, A. (2002). Proces vzdělávání a výchovy. In: Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 57-85. ISBN:80-7184-659-7. Rychtecký, A. (1995). Hra a pohybové učení. In: ?Hra v životě člověka". Plzeň: Zpadočeská Universita, United games of nations Czech Republic, s. 29-48 (ISBN: 143-269) (R) Rychtecký, A. (1984) Motorické učení. In: M. Vaněk a kol. Psychologie sportu. Praha: SPN. 202 s. Rychtecký, A.: Didaktické aspekty motorického učení In: J. Kostková (Ed.): Didaktika školní tělesné výchovy (Didactic of Physical Education at School). Praha: SPN, 1978, s. 21-44, reedice Praha UK 1982, 1987, 23-47. Hošek, V. & Rychtecký, A. (1975) Motorické učení. Praha: SPN. SCHMIDT, R. A. Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics, 1991. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X. MAGILL, R.A. Motor Learning; Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 2001, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X. Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (25.07.2014)
|
|
||
Požadavky na zápočet a zkoušku:
Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (25.07.2014)
|
|
||
Přednášky: 1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace 2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání 3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení 4. Druhy učení, senzomotorické učení 5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení 6. Teorie senzomotorického učení 7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností 8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace 9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení 10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení 11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení 12. Koncepty řízení a regulace pohybu 13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky senzomotorického učení 14. Aplikace naučených dovedností a jejich modifikace v praktické činnosti, obtíže
Semináře: Samostatná, částečně supervizovaná práce zaměřená na komplexní analýzu senzomotorických nároků ve vybraných sportovních činnostech včetně aplikací druhů senzomotorického učení.
Poslední úprava: Ploc Marek, Mgr. (25.07.2014)
|