|
|
|
||
Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o školní tělesné výchově v systému vzdělávání, který je determinován projekty-programy výchovy a vzdělávání, učitelem, žákem a podmínkami materiálními, personálními i právními. Přednášky a semináře jsou věnovány projektům, organizačním formám, efektivitě vyučování, tělesné výchově oslabených i talentovaných, způsobům hodnocení ve školní TV... Dále nabízejí informace o problémech současné školy i tělesné výchovy, o nejčastějších chybách začínajících učitelů, o možnostech zvýšení motivace... Prostřednictvím prezentací a videozáznamů jsou studenti teoreticky přípravováni na pedagogické praxe. Poslední úprava: Fialová Ludmila, prof. PaedDr., Ph.D. (14.05.2008)
|
|
||
Rychtecký, Fialová: Didaktika školní TV. Praha: Karolinum, 2004. Kyriacou: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Petty: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Cangelosi: Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. Slavík: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. Helms: Lépe motivovat, méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996 Časopis TVSM: posledních 5 ročníků Rámcové vzdělávací programy pro různé typy škol Poslední úprava: Fialová Ludmila, prof. PaedDr., Ph.D. (14.05.2008)
|
|
||
1. Školní tělesná výchova a její místo v systému vzdělávání a výchovy, současný výzkum.
2. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy.
4. Hodnocení a klasifikace ve školní TV, motorické testy, hodnocení stupně zvládnutí dovedností.
5. Efektivita vyučovací jednotky, splnění cíle, skladba z fyziologického hlediska, psychická a fyzická zátěž.
6. Dobrodružná pedagogika a netradiční náčiní ve školní TV.
7. Interkulturní výchova prostřednictvím TV a sportu.
8. Problémy ve školní TV očima učitele (sportoviště, vybavenost nářadím a náčiním, počty žáků, připravenost učitelů ...).
9. Nedostatečný cvičební úbor a nezájem žáků, opakované omluvy v TV.
10. Nekázeň a její příčiny i způsoby řešení, jednání o nekázni s rodiči žáka.
11. Reakce na šikanu, projevy rasismu ve třídě, kooperativní cvičení v TV.
12. Systém odměňování a hodnocení, školní turnaje a soutěže.
13. Neprospěch a jeho příčiny, jednání o neprospěchu s rodiči žáka.
14. Závěrečný test zalostí a zhodnocení připravenosti studentů na praxi. Poslední úprava: Fialová Ludmila, prof. PaedDr., Ph.D. (14.05.2008)
|