|
|
|
||
Předmět poskytuje univerzitní základ teorie a praxe edukačního procesu v přípravě pracovníků fyzioterapie a příbuzných profesí. Přehledovým způsobem se dotýká vývoje a rozdělení pedagogiky jako i současných edukačních koncepcí, legislativních dokumentů a výchovy v rodině. Těžiště předmětu se však nachází v oblastech pedagogiky, které se úzce dotýkají oboru fyzioterapie. Jsou to zejména osobnost edukanta a edukátora (v daném případě tedy fyzioterapeuta), komunikace, kognitivní, sociální a motorické učení, etika z pohledu pedagogiky a ontogeneze. Cílem předmětu je poskytnout studujícím jak základní poznatkovou bázi tak také umožnit propojení poznatků z daného předmětu s reálnou praxí v oboru fyzioterapie a aplikaci získaných znalostí.
Poslední úprava: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (24.07.2019)
|
|
||
ARMOUR, K. Sport Pedagogy. An Introduction for Teaching a Coaching. Abingdon: Taylor & Francis Ltd, 2011. 368 s. ISBN 9780273732587. DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky. Praha: Oeconomica, 2014. 272 s. ISBN 9788024520148. JANSA, P. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2018. 226 s. ISBN 978-80-246-3986-4. PRŮCHA, J. Altermativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2015. 270 s. ISBN 978-80-262-0872-3. Rámcový vzdělávací program (pro každý typ vzdělávání). Praha: Národní ústav pro vzdělávání. Dostupné na: http://www.nuv.cz/t/rvp
Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (21.08.2019)
|
|
||
Požadavky na klasifikovaný zápočet:
Poslední úprava: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (24.07.2019)
|
|
||
Přednášky : 1. Historické kořeny vzniku pedagogiky, hlavní pedagogické směry, alternativní školy 2. Význam pedagogiky v kontextu současného společenského vývoje 3. Základní pedagogické pojmy, členění pedagogiky jako vědy, strujtura edukačních procesů 4. Faktory vývoje a ontogeneze člověka 5. Základy učení, kognitivní a sociální učení, paměť 6. Motorické učení 7. Předpoklady úspěšnosti v pedagogické činnosti, pedagogická komunikace 8. Etické základy mravní výchovy, etika v komunikaci 9. Osobnost edukanta a edukátora 10. Rodina jako základní výchovná instituce 11. Sebevýchova a pedagogika dospělých 12. Pedagogika volného času a prožitková pedagogika 13. Školství v ČR - charakteristika, specifika a legislativa 14. Základy pedagogické diagnostiky Poslední úprava: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (24.07.2019)
|
|
||
Přednášky předmětu Pedagogika pro fyzioterapeuty probíhají prezenčně, dostupná je však rovněž podpora v prostředí MS Teams. Odkaz na kurz: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4988 Poslední úprava: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (27.09.2023)
|