|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na strategické analýzy a znalosti v oblasti tržního prostředí, včetně specifického sportovního segmentu. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s principy globálního konkurenčního prostředí v rámci tržních odvětví, dále pak se strategickými analýzami a metodami, které je třeba využívat v průběhu (či před) sestavování, formulací a implementací jednotlivých strategií podniku. V rámci předmětu studenti získají poznatky ohledně hodnocení a analýzy vnitropodnikových zdrojů. Poté budou taktéž seznámeni s analýzami, které jsou důležité pro sportovní organizace a podniky v prostředí turbulentní globální ekonomiky, specificky s analýzami vnějšího prostředí, odvětvovými analýzami či analýzami příležitostí a hrozeb, které pro organizace v tržním prostředí vznikají. Důraz je kladen především na pochopení analýz, a to při respektování konkrétnosti a detailnosti informací, které se vztahují k jednotlivým podnikům. Studenti budou v předmětu vystaveni nutnosti rešerše vhodných zdrojů a jejich následné implementace do jednotlivých strategických analýz. V neposlední řadě budou studenti seznámeni s možnostmi zadání vybraných analýz specializovaným agenturám či s vybranými metodami, které jim umožní vybraná šetření provádět samostatně.
Poslední úprava: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
|
|
||
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (30.01.2025)
|
|
||
Požadavky na zápočet:
Požadavky na zkoušku:
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (30.01.2025)
|
|
||
Povinná: Tyll, L. (2014). Podniková strategie. CH Beck. Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck. Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (30.01.2025)
|
|
||
Přednášky: 1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup. 2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace. 3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí. 4. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí. 5. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí. 6. Portfolio analýza. 7. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu. 8. Interní analýza firmy. 9. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza. 10. Typy a varianty marketingových strategií. 11. Mezinárodní management a řízení strategických aktivit. 12. Specifika mezinárodních strategických analýz. 13. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy. Semináře: 1. Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet. 2. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup. 3. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup. 4. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup. 5. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup. 6. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup. 7. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup. 8. Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup. 9. Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup. 10. SWOT analýza, praktický postup. 11. Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie. 12. Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí. 13. Prezentace závěrečných zpráv z analýzy. Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (30.01.2025)
|
|
||
· popsat možné podnikatelské koncepce a trendy v globálním tržním prostředí, · vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy, · vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy, · provést syntézu realizovaných dílčích strategických analýz a uvést nejpodstatnější závěry, které ze syntézy vyplývají, · vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy, · navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz, · zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání, · prezentovat a vysvětlovat specifika mezinárodního tržního prostředí a aplikovat mezinárodní strategické analýzy do fungování organizací v oblasti sportu; · prezentovat výstupy z provedených analýz. Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (30.01.2025)
|