|
|
|
||
Cílem výuky předmětu je ozřejmit a získat znalosti v jednotlivých kineziologických souvislostech v reflexní lokomoci dle prof. Vojty s důrazem na jejich obecné využití a praktické provedení. Praktická cvičení jsou cílena k získání základních dovedností v daném přístupu.
Poslední úprava: Nováková Tereza, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvování:
Poslední úprava: Nováková Tereza, PhDr., Ph.D. (13.01.2021)
|
|
||
BAUER, H., APPJI, G., & MUNDT, D. (1992). Vojta neurophysiologic therapy. The indian journal of pediatrics, 59(1), 37-51. VOJTA, V. (1993) Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku. Praha : Grada. VOJTA, V., & PETERS, A. (2010). Vojtův princip. 3. vydání. Praha: Grada. Poslední úprava: Nováková Tereza, PhDr., Ph.D. (23.09.2019)
|
|
||
Požadavky na zápočet:
Poslední úprava: Vomáčková Helena, PhDr. Mgr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Přednášky: 1. Interakce zrání CNS a hybných projevů dítěte. 2. Vývojové stupně dětského věku (vzpřimovací mechanismy až kvadrupedální lokomoce) ve vzorech RL. 3. Posturální reaktivita a ontogeneze opěrných funkcí ve vzorech RL. 4. Diferencovaná funkce svalů během vývoje. 5. Vývoj úchopu a motorický systém úmyslného pohybu. 6. Aktivace hlubokého stabilizačního systému ve vzorech RL. 7. Vývojová kineziologie DK ve vzorech RL. 8. Vývojová kineziologie HK ve vzorech RL.
Cvičení: 1. Aktivace hlubokého stabilizačního systému ve vzorech RL - praktická ukázka I. 2. Aktivace hlubokého stabilizačního systému ve vzorech RL - praktická ukázka II. 3. Svaly DK ve vzorech RL- praktická ukázka I. 4. Svaly DK ve vzorech RL - praktická ukázka II. 5. Svaly HK ve vzorech RL - praktická ukázka I. 6. Svaly HK ve vzorech RL - praktická ukázka II. 7. Shrnutí. Poslední úprava: Vomáčková Helena, PhDr. Mgr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Studijní opory: Poslední úprava: Jandová Renáta (13.07.2023)
|