|
|
|
||
Kurs je zaměřen na hlubší seznámení s motorickým vývojem od prenatálního období do prepuberty s důrazem na
období do 6 let. Motorický vývoj je propojen s vývojem tělesným, psychickým, osobnostním i sociálním a je možné
jej chápat jako prostředek podpory vývoje a rozvoje dítěte.
Kurs seznamuje s možnostmi diagnostiky dovedností a schopností ve vztahu k vývoji dítěte, ke sportovním
předpokladům a k tvorbě způsobu života. Poznatky lze aplikovat i na pedagogickou práci.
Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (26.04.2018)
|
|
||
Langmeier, J., Krečířová, D. (1998) Vývojová psychologie. Praha: Grada. Allen, K. E., Marotz, L. R. (2002) Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál. Cooper, K. H.(1991) Kid fitness. New York: Bantam Books Malina, R. M. (1990) Tracking of physical fitness and performanceduring growth. In: Beunen et al.:Children and Exercise. Band 4, Stuttgert: Enke Vrlg., 1-9. Brierley,J. (1996) 7 prvních let života rozhoduje. Nové poznatky o vývoji mozku a výchova dítěte. Praha: portál. Matějček, Z. (2005) Prvních šest let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada. Kolář, P. (2002). Vadné držení těla z pohledu posturální ontogeneze. Pediatrie pro praxi [online]. ROČ. 3, Č. 3 [cit. 2011-03-02] Dostupné z www: Sigmund, E., Sigmundová, D. (2011) Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Corbin, C. B., Pangrazi,R.P. (1992) Are American children and youth fit? Res. Quart.Exerc.Sport, 63, 96-106.
Měkota, K., Novosád,J. (2005) Motorické schopnosti. Olomouc: univerzita Palackého.
Bengel,J., Strittmatter,R, a Willmann, H. (1999) What keeps people healthy? Cologne: Federal Centre for Health Education.
Dvořáková, H., Baboučková - Kopřivová, V. (2014) Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Zukunft-Huber, B. (2007) Cvičení s miminkem. Praha: Grada.
|