PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Základy rugby pro trenéry a učitele - PATL149
Anglický název: Rugby for coaches and teachers
Zajišťuje: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:4/0, Z [DS]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
Garant: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D.
Sylabus

Vzdělávací kurz „Úvod do ragby: didaktika a metodika“ je určen všem, kdo si chtějí osvojit principy hry ragby a její

zapojení do sportovních aktivit, školních a mimoškolních. Kurz poskytuje komplexní přehled základů ragby, včetně

herních dovedností, pravidel, bezpečnostních opatření, metod tréninku pro různé věkové a výkonnostní kategorie.

Obsah kurzu zahrnuje: Základní principy ragby a jeho význam v kontextu sportovní výchovy. Herní dovednosti a

techniky v ragby, včetně techniky zachytávání, přihrávání a útokových a obranných strategií. Pravidla ragby a

důležitost jejich porozumění pro bezpečné a fair play prostředí. Bezpečnostní opatření a prevence zranění při

provádění ragbyových aktivit. Inkluzivní přístup k vedení ragbyových lekcí, který respektuje různorodost účastníků.

Pedagogické strategie a principy pro efektivní vedení ragbyových aktivit s důrazem na fair play a rozvoj

osobnostních dovedností. Kurz je navržen tak, aby studenti získali praktické dovednosti potřebné pro úspěšné vedení

ragbyových aktivit a lekcí tělesné výchovy. Praktická cvičení a hry s ragbyovou tematikou umožní studentům osvojit

si konkrétní techniky a strategie, které mohou následně aplikovat ve své pedagogické praxi. Kurz zdůrazňuje

inkluzivitu, fair play a pedagogické principy jako klíčové prvky vedení ragbyových aktivit, s cílem podpořit zdravý

vývoj a osobnostní růst účastníků bez ohledu na jejich dovednosti nebo schopnosti.

Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK