|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení se základy techniky a metodiky nácviku atletických disciplín víceboje (skok o
tyči, hod diskem), didaktickou praxi zaměřenou do mimoškolní atletické přípravy mládeže. V pedagogických
výstupech prokazují studenti schopnost využití tréninkových prostředků pro zdokonalování techniky disciplín
vícebojů a tréninkových prostředků pro rozvoj pohybových schopností vícebojařů.
Poslední úprava: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (28.01.2019)
|
|
||
student má pohybové kompetence k ukázce základních průpravných cvičení a komplexního provedení disciplín: skok o tyči hod diskem běh přes překážky na závodní trati student zná pravidla uvedených disciplín a pravidla vícebojů a dokáže je aplikovat do prostředí závodů v atletice Student aplikuje poznatky ze základních teoretických předmětů do oblasti didaktiky atletiky a atletického tréninku Student je plně kompetentní vést atletické rozcvičení, Student umí po obsahové a organizační stránce připravit vyučovací jednotku s atletickým obsahem a získává zkušenost s vedením vyučovací jednotky s atletickým obsahem Student chápe systém dlouhodobé přípravy v atletice, zná rizika rané specializace i způsoby, jak se jí vyhnout Student zná metodiku nácviku uvedených disciplín (skok o tyči hod diskem), umí zvolit patřičná cvičení při nácviku jednotlivých kroků. Student rozumí technice uvedených disciplín a je schopen vysvětlit význam jednotlivých fází, jejich cíl a zná základní chyby. Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podmínky pro udělení zápočtu: 1) docházka - 85% všech lekcí včetně přednášek 2) zisk minimálně 25 bodů za dílčí činnosti a kontroly v průběhu semestru. Jednotlivé položky mají následné bodové škály:
vědomostní test - hodnocen 0-100 body převedeno na hodnotící škálu 0-10 zaokrouhlením na desítky (tzn. 65b v testu odpovídá 7b v TZD)
didaktický výstup - hodnoceny jednotlivé činnosti učitele (cíl, obsah, příprava, ukázka, vysvětlení, organizace, bezpečnost, komunikace, zpětná vazba atd.) v kontextu zadaného tématu; nutné odevzdání písemné přípravy vedení rozcvičení - bez písemné přípravy - hodnoceny stejné činnosti jako u výstupu v kontextu cíolů rozcvičení
Zkouška: Podmínkou připuštění ke zkoušce je získání minimálně 25 bodů a současně splnění zápočtů za předměty Atletika 1 a Atletika 2. ústní zkouška: teorie techniky, tréninku a základů didaktiky atletických disciplín Výsledné hodnocení zkoušky je z 50% tvořeno bodovým ziskem v průběhu semestru a 50% výkonem u ústním zkoušky:
Poslední úprava: Hojka Vladimír, Mgr., Ph.D. (24.01.2024)
|
|
||
JEBAVÝ, R., V. HOJKA AND A. KAPLAN. Rozcvičení ve sportu. Edtion ed.: Grada, 2014. ISBN 8024745259. DOSTÁL, E., VELEBIL, V. a kol.: Didaktika školní atletiky. Praha : SPN 1991. VINDUŠKOVÁ, J. a kol. Základy atletiky. Praha : UK FTVS, 2006. 36 s. VELEBIL, V., VINDUŠKOVÁ, J. a kol. Metodika nácviku atletických disciplín. Praha : Olympia, 2008 THOMPSON, P. (Ed.) at al. Run!Jump!Throw! The Official IAAF Guide to Teaching Athletics.Lincolnshire: IAAF, 2009. Poslední úprava: Krupková Dominika, Mgr. (30.09.2022)
|
|
||
Přednášky:
1. Základy didaktiky atletiky 2. Teoretická východiska pro atletický trénink - biomechanika, fyziologie, adaptace 3. Atletika pro děti a trénink žactva - ontogeneze, kondice, plánování 4. Technika a didaktika skoku o tyči 5. Technika a didaktika hodu diskem 6. Struktura výkonu ve vícebojích a technika disciplín vícebojů 7. Plánování a příprava tréninkové (vyučovací jednotky) jednotky Cvičení: 8. - 11. Průpravné hry a zdokonalovací cvičení pro začátečníky: překážkový běh, hod diskem, skok o tyči 12. - 15. Tréninkové prostředky a základní postupy (komplexní, analytický) pro nácvik a zdokonalování techniky disciplín atletického víceboje. 16. - 21. Pedagogické výstupy studentů Poslední úprava: Krupková Dominika, Mgr. (30.09.2022)
|
|
||
Studijní opory dostupné v moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2539 Poslední úprava: Krupková Dominika, Mgr. (25.10.2022)
|