|
|
|
||
Účastník se orientuje v základních právních předpisech upravujících oblast financování škol a školských zařízení a jejich aplikaci ve školské praxi a je seznámen se systémem vícezdrojového financování. Část předmětu bude věnována i rozdílům ve financování škol s veřejným a neveřejným zřizovatelem a efektivitě ve vzdělávání.
Dále se seznámí se základními kompetencemi zřizovatele při zřízení nebo zrušení školy, při kontrole jeho čerpání a při jeho vypořádání se zřizovatelem a státním rozpočtem. Účastník se seznámí se stanovením hospodářského výsledku, s principem hmotné zainteresovanosti, druhy fondů PO a pravidly jejich použití. Cílem kapitoly účetnictví je definovat vstupy a výstupy účetnictví, přiblížit jeho vedení. V části platů a mezd, doplňkové a jiné činnosti a kontroly se seznámí se základními pojmy z oblasti odměňování, pravidly rozpisu rozpočtu mzdových prostředků a zásadami jejich využívání, s pravidly, za kterých může škola zřízená MŠMT, obcí nebo krajem kromě své hlavní činnosti efektivně využívat svěřený majetek a zajišťovat tak pro sebe další zdroje, seznámí se s obecnými principy kontroly hospodaření s veřejnými finančními prostředky.
Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.01.2022)
|
|
||
Absolvent modulu EKONOMIKA A FINANČNÍ MANAGEMENT: · orientuje se v základních právních předpisech upravujících oblast financování škol a školských zařízení a jejich aplikaci ve školské praxi · je seznámen se systémem vícezdrojového financování nákladů školství, se základními kompetencemi zřizovatele v oblasti financování a se zásadami využívání prostředků státního rozpočtu · je schopen sestavit návrh rozpočtu školy a kontrolovat jeho čerpání · seznámí se se základními principy vedení účetnictví, stanovením výsledku hospodaření, zajišťováním dalších zdrojů a kontrolou hospodaření s veřejnými prostředky · na základě získaných vědomostí je schopen zajistit efektivní využívání svěřeného majetku a dodržování právních předpisů v oblasti financování škol a školských zařízení včetně tvorby vnitřních předpisů z této oblasti řízené organizace. Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Zkouška: Ekonomika a finanční management ve školské řídící praxi (ústní zkouška z modulu Ekonomika a finanční management) – okruhy ke zkoušce budou předem zadány; u zkoušky bude zohledněn výsledek závěrečného on-line testu a výsledné hodnocení plnění e-learningových cvičných aktivit, plnění úkolů, včetně testu v rámci předmětu „Distanční vzdělávání k modulové výuce“.
Zápočty: Aktuální změny v ekonomice a financování škol a ŠZ– aktivní účast Distanční vzdělávání k modulové výuce EFM - splnění distančních aktivit a úkolů včetně testů a písemné práce pod vedením lektora v souladu s nastavenými pravidly a hodnotící škálou. Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (16.01.2022)
|