Didaktika I - ORA201028
Anglický název: Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:6/8, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět je určen k získání základní orientace v oblasti teorií a metod cizojazyčného vyučování. Zabývá se také předmětem a cíli vyučování anglického jazyka. Pozornost je věnována aspektům žáka učícího se anglický jazyk i učitele anglického jazyka. Zaměřuje se na oblast řízení vyučovací hodiny: aktivity a plánování hodiny.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
Podmínky zakončení předmětu

aktivní účast

essay na téma My teaching / learning experience

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
Literatura -

Doporučená literatura:

Douglas Brown, H.1993. Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall, Inc.

Ellis, R. (1997). Second Language Acquisition. O.U.P.                                            

Howatt, A.P.R. 1984. A History of English Language Teaching. O.U.P.

Larsen-Freeman, D. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching. O.U.P.

Lightbown, P.M., Spada, N.1993. How Languages are Learned. O.U.P.

Richards, J.C., Rodgers, T.S. 1986. Approaches and Methods in Language Teaching. C.U.P.

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
Sylabus

1. Overview of SL Learning /Acquisition Theories:

Behaviorism - Cognitivism - Linguistic Universals - Humanistic Tradition - SLA Theories

 

2. Overview of TEFL methods in the historical perspective:

Grammar-translation method, Direct method, Audio-lingual method

Humanistic methods of TEFL: Suggestopedia, Silent Way, Community Language Learning, Total Physical Response

 

3. Focus on current TEFL methods: Communicative Approach, Content and Language Integrated Learning

4. Aims and subject matter of teaching English

5. The learner

6. The teacher

7. Classroom management: giving instructions, running an activity, planning lessons.

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)