|
|
|
||
Předmět je určen k získání základní orientace v oblasti teorií a metod cizojazyčného vyučování. Zabývá se také předmětem a cíli vyučování anglického jazyka. Pozornost je věnována aspektům žáka učícího se anglický jazyk i učitele anglického jazyka. Zaměřuje se na oblast řízení vyučovací hodiny: aktivity a plánování hodiny.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
aktivní účast essay na téma My teaching / learning experience Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Doporučená literatura: Douglas Brown, H.1993. Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall, Inc. Ellis, R. (1997). Second Language Acquisition. O.U.P. Howatt, A.P.R. 1984. A History of English Language Teaching. O.U.P. Larsen-Freeman, D. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching. O.U.P. Lightbown, P.M., Spada, N.1993. How Languages are Learned. O.U.P. Richards, J.C., Rodgers, T.S. 1986. Approaches and Methods in Language Teaching. C.U.P. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
1. Overview of SL Learning /Acquisition Theories: Behaviorism - Cognitivism - Linguistic Universals - Humanistic Tradition - SLA Theories
2. Overview of TEFL methods in the historical perspective: Grammar-translation method, Direct method, Audio-lingual method Humanistic methods of TEFL: Suggestopedia, Silent Way, Community Language Learning, Total Physical Response
3. Focus on current TEFL methods: Communicative Approach, Content and Language Integrated Learning 4. Aims and subject matter of teaching English 5. The learner 6. The teacher 7. Classroom management: giving instructions, running an activity, planning lessons. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|