|
|
|
||
Předmět vychází ze současné reality našich škol a školských zařízení a klade důraz na postupy, jež může učitel ve své každodenní praxi uplatnit. Pozornost je věnována podstatným teoretickým otázkám násilí a šikanování s důrazem na příčiny jejich existence v dětských kolektivech. Podrobně jsou probírány konkrétní metody prevence a strategie řešení šikany, příčiny selhávání preventivních a represivních postupů. Problematika je také zacílena na orientaci v oblasti institucionálních forem pomoci.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Cíle předmětu:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV. ČÁP, J.; MAREŠ, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. JANOŠOVÁ, P. Psychologie školní šikany.(2016). Praha: Grada. KOLÁŔ, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. KYRIACOU, CH. (2005). Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. (2003). Mládež a delikvence. Praha: Portál. RICHTEROVÁ, Magdalena, Michal ZVÍROTSKÝ a Stanislav BENDL. Šikana v otázkách a odpovědích. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022. SPURNÝ, J. (1996). Psychologie násilí. Praha: Eurounion. WEBSTER-DOYLE, T. (2005). Proč mě pořád někdo šikanuje? Praha: Pragma. ZVÍROTSKÝ, Michal, Stanislav BENDL a Magdalena RICHTEROVÁ. Příběh školní šikany: učebnice pro pedagogické pracovníky. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (17.01.2024)
|
|
||
1. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (08.02.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16321 Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (14.10.2024)
|
|
||
Oblast diagnostika a možnosti řešení Studující
Kompetence k řešení šikanování ve školním prostředí studující
Oblast prevence studující
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|