|
|
|
||
Předmětem seminářů je seznámit studenty s principy prezentačních a komunikačních dovedností a společně je vyzkoušet v praxi.
Do základní výbavy každého budoucího pedagoga by měla patřit dovednost vhodným způsobem prezentovat a úspěšně komunikovat. Jedním z cílů předmětu je představit principy, které k osvojení této dovednosti vedou a jsou jejím předpokladem a nabídnout je studentům k využívání. Hlavním cílem však je poskytnout studentům patřičný prostor, aby si tyto principy ihned vyzkoušeli a postupně se tak v komunikačních a prezentačních dovednostech zdokonalovali. Učivo je procvičováno zejména formou aktivit. Celý předmět je také koncipován jako praktická ukázka neformální a zážitkové pedagogiky
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.01.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost zdokonalit se v prezentačních a komunikačních dovednostech s využitím metod zážitkové pedagogiky. Absolvent předmětu získá příslušné informace a kompetence, které bude moci využít nejen v pedagogické praxi, ale i v běžném životě. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.01.2019)
|
|
||
a) attendance: one absence is acceptable, Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Praha: Computer Press, 2001. ČÁP, J. MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. HERMAN, M. Najděte si svého marťana. Hanex, 2008. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Naklada-telství Svoboda, 1988, 236 s. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. MANDEL, S. Jak úspěšně vystupovat. Praha: New business line, Linde, 1993. MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003 16. NOLLKE, C. Umění prezentace. Praha: Grada, 2004. SVOBODOVÁ, FRGAL: Mozaika komunikace. Cevro, 2011. VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing, 2008. 322 s. ISBN 9788024726144. Studijní řečnické video: https://youtu.be/14-wujPDrTw
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (06.02.2019)
|
|
||
Předpoklady úspěšného absolutoria jsou následující: a) docházka: přijatelná je jedna omluvená absence, b) aktivní účast na seminářích, c) kolokviální zkouška: úspěšné zvládnutí předpokládá základní znalost principů tvorby hlasu, prezentačních dovedností a komunikace a prokázaná schopnost využít nabyté kompetence v mluveném projevu. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Tematický plán seminářů: 1. Organizace studia, úvod do problematiky prezentace a komunikace. 2. Teorie tvorby hlasu, pilíře hlasového projevu, zkoumání vlastních hlasových možností, komunikační kanály. 3. Řeč těla, pricip vzdálenosti, upoutání a udržení pozornosti, prezentační techniky založené na individuálních osobnostních rysech. 4. Sebezkušenost a sebepoznání jako důležitý předpoklad efektivní komunikace. 5. Úspěšné řešení problémových a mezních situací (OK-OK approach). 6. Field trip – komunikace v každodennosti. 7. Reflexe field tripu, závěrečné shrnutí a zkouška nabytých dovedností. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
|