|
|
|
||
Kurz nabízí prohloubení teoretických znalostí o školní třídě a praktických postupů při její organizaci. Oborové zázemí tvoří zejména sociální a vývojová psychologie. Cílem je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi, které jim umožní využívat skupinové dynamiky ve prospěch jednotlivých žáků i skupiny jako celku ve své budoucí pedagogické praxi.
Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Získat hlubší citlivost vůči fungování třídního kolektivu a možnosti jeho ovlivňování ze strany vyučujících. Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, diskuse, skupinová práce. Odevzdání seminární práce o jedné třídě z pedagogické praxe: zhodnocení třídy z hlediska diagnostiky, konkrétní návrhy na následnou práci se třídou. Závěrečné reflektivní setkání (formou skupinového kolokvia). Distační forma - online setkání skrz Microsoft Teams v čase semináře (odkaz studenti dostanou emailem). Prezentace a další výukové materiály v moodle. Podmínkou k úspěšnému absolvování kurzu je aktivní účast na online setkání, plnění úkolů v moodle. Závěrečná práce bude upřesněna v průběhu semestru dle možností osobní přítomnosti na základních a středních školách. Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Doporučená literatura ke školní třídě:
Literatura - inspirace na aktivity se školní třídou:
Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Prezentace informací o fungování školní třídy: diagnostika, prevence, intervence. Diskuse nad tématy školní třídy. Zážitkové a sebezkušenostní aktivity. Skupinová práce. Kazuistiky tříd, příklady z praxe. Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Témata kurzu: TEORIE TŘÍDY
DIAGNOSTIKA TŘÍDY
INTERVENCE A PREVENCE
Poslední úprava: Kubátová Michaela, Mgr., Ph.D. (30.09.2020)
|