|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na postavení zdravotně znevýhodněného dítěte ve výchovně-vzdělávacím procesu. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů (integrace, inkluze, postižení, znevýhodnění, oslabení). Seznamuje s poradenským systémem pro žáky se zdravotním znevýhodněním a s možnostmi školního vzdělávání.
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotně oslabeného dítěte a z něho vyplývajícího znevýhodnění v edukačním procesu.
Přehled výukových témat:
1. Zdravotní znevýhodnění a zdravotní oslabení dle platné legislativy. Speciální vzdělávací potřeby žáka zdravotně znevýhodněného a oslabeného. Systém podpůrných opatření.
2. Individuální vzdělávací plán. Náplň činnosti poradenských pracovišť.
3. Edukace žáka s chronickým onemocněním.
4. Edukace žáka s lehkým mentálním postižením a narušenou komunikační schopností
5. Edukace žáka s oslabením zraku, sluchu.
6. Edukace žáka s poruchami autistického spektra.
7. Edukace žáka se SPUCH. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. & et al. (2011). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido. JUCOVIČOVÁ, D., & ŽÁČKOVÁ, H. (2010). Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada. LECHTA, V. (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. PIPEKOVÁ, J. a kol. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., & NECHLEBOVÁ, E. (2012). Speciální pedagogika v praxi. Praha: Grada. TANNENBERGEROVÁ, M. (2016). Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer. VALENTA, M. & a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7932 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|