|
|
|
||
Předmět zahrnuje řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na středních školách pod supervizí oborového didaktika. Praxe probíhá na fakultních školách pod vedením zkušených pedagogů, kteří se zabývají výchovou k podpoře zdraví a průběžně se dále v této oblasti vzdělávají. Před nástupem na praxi absolvují studenti instruktážní seminář, během vlastní praxe absolvuje každý student určený počet hospitací a vlastních výstupů Samostatné výstupy studentů jsou didakticky analyzovány. Důraz je kladen na reflexi vlastního pedagogického působení v závěrečném semináři.
Cíl předmětu:
Studenti aplikují osvojené náměty z výuky oborové didaktiky do praxe. Vymezí specifika práce s žáky střední školy a s plánováním výuky a vyučováním na střední škole. Zhodnotí materiály a pomůcky, které se fakultním učitelům při výuce osvědčil, v kontextu vlastní praxe. Studenti reflektují praxi a analyzují připravený plán vyučovací hodiny.
Přehled výukových témat:
1. Seznámení s přidělenou fakultní školou a požadavky na praxi.
2. Práva a povinnosti studenta na praxi.
3. Tvorba oborového portfolia z praxe.
4. Didaktická analýza učiva střední školy.
5. Analýza dostupných učebnic pro střední školy.
6. Reflexe praxe.
7. Specifika výuky podle typu střední školy (gymnázium, SZŠ, SOŠ).
8. Práce s portfoliem.
9. Sociálně patologické jevů u středoškolské mládeže.
10. Školní programy podpory zdraví a prevence sociálně patologických jevů.
11. Specifické problémy výchovy ke zdraví na střední škole, srovnání se situací na nižších stupních škol. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 10 minut, na hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Tvorba seminární práce 11 hodin. Příprava na zápočet 3 hodiny. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
FIALOVÁ L., FLEMR L., a kol. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. MŠMT (2013). Upravený Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání, platný od 1.9.2017. Praha: MŠMT. MŠMT (2013). Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání, platný od 1.9.2017. Praha : MŠMT. MARÁDOVÁ, E. (2006). Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha: Fortuna. KOVAŘÍKOVÁ,M.;MARÁDOVÁ,E.(2020) Didaktika výchovy ke zdraví. Pedf UK. OBST, O.& KALHOUST, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Portál. SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Praxe na škole Odevzdání deníku Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (16.10.2024)
|
|
||
Reflektuje úroveň vlastních kompetencí ve vyučovaném oboru. Vytváří bezpečné prostředí pro učení, komunikuje vstřícně a partnersky. Nastavuje cíle výuky na základě reflexe předchozí výuky. Hodnotí na základě kritérií. Při plánování výuky klade důraz na péči o vlastní psychické zdraví. Přenáší aktivitu na žáky v situacích , kdy je to možné a vhodné.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.10.2024)
|