|
|
|
||
Souvislá praxe I. studentů sestává z náslechů a reflexe vyučovacích hodin vedoucího učitele praxe na základní škole nebo v nižších ročnících víceletých gymnáziíí. Student se připraví na vlastní vyučovací hodiny, které realizuje. Didaktická příprava bude písemně zpracována v podobě tematického plánu včetně popisu interaktivních metod relevantních pro dané téma a v hodině využitých. Didaktické výstupy z oborové praxe musí být v souladu s nárokovanými znalostmi, dovednostmi a kompetencemi podle RVP.
Svůj výstup student reflektuje spolu s vedoucím učitelem a shrne závěry do porfolia. Reflexe bude prezentována a diskutována v reflektivních seminářích následujících po praxi.
Konzultují překážky a obtíže při vyučování jednotlivých témat.
Studenti reflektují proces vyučování vlastních vyučovacích hodin. Vzájemně porovnávají a hodnotí zvolené metody a formy práce.
Bližší aktualizované informace naleznete na stánkách katedry: http://kovf.pedf.cuni.cz/oborova-praxe
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.12.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.12.2020)
|
|
||
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. MOREE D. & Varianty (kol.). Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008. PETTY, G. : Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. Materiály Centra občanského vzdělávání dostupné na http://www.obcanskevzdelavani.cz/publikace
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova k občanství- NÚV Praha http://www.nuv.cz/t/metodicke-komentare CANFIELD, L; SICCONE, F.Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál 1998 CANFIELD, L; WELLS, H. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál 1995 CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál 1994 KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. KOTRBA, T., LACINA,L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. MIČIENKA, M..JIRÁK. J.: Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech, c2006. PIKE, G.; SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Praha: Portál 2000. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál 1997. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M.: Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006 Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Sylabus předmětu
Poslední úprava: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
|