|
|
|
||
Praxe seznámí studenty s dalším školním prostředím, které jinak strukturuje nároky na vyučující. Součástí této praxe je samostatná koncepční práce studentů, příprava výuky ve větších celcích. Předpokládá se, že studenti prokáží schopnost didaktické transformace tématu vlastní diplomové práce a na základě konzultací a vyučujícím a s vedoucí praxe připraví ucelený program, který ověří jejich volbu. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování souboru dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin a k formulaci vlastního pojetí předmětu. Součástí praxe je pořízení dokumentace výtvarných a ktivit a průběhu odučených hodin pro didaktickou část diplomové práce.
O konkrétních podmínkách se posluchači mohou informovat u garanta praxí a na webových stránkách katedry.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
předložení uceleného souboru dokumentace praxe písemná reflexe praxe zápočet Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. [online]. Praha: PedF UK v Praze, 2014. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf> Rámcový vzdělávací program pro základní školy, upravená verze, Praha, 2013. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Praha, 2007 ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. UK Ped F, Praha 2001. ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. SARAH, Praha 1995. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy II. Hodnota, osobnost, motivace. UK Ped F, Praha 1994 SLAVÍK, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. UK Ped F, Praha 1990. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Zápočet Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|