|
|
|
||
Přemět bude vyučován prezenčně, pokud to epidemiologická situace a bezpečností opatření umožní. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
CALLELA, Michelle, SCHMIDT, Lothar. 2013, Komponieren in der Renaissance. Laaber-Verlag. ISBN: 978-3-89007-702-4. DOLMETSCH, Arnold. 2005, The Interpretation Of the Music 17. and 18. cent. Dover ISBN: 0486442756 ELLIOT, Martha. 2008, Singing in Style. Yale University Press. ISBN-13: 978-0300136326 SCHER, Vera. 2010, Handbuch der lateinische Aussprache.Kassel: BärenreiterISBN: 978-3-7618-2214-2
KULKA, Jiří. 1986, Komplexní analýza uměleckého díla. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. VT 65193/1
SVOBODA, Čeněk. 2019, Historicky poučená interpretace
renesanční a barokní vokální hudby, PedF UK
Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je účast na seminářích (alespoň 5 ze 6 naplánovaných) a úspěšné absolvování zápočtového testu. - písemná reflexe koncertu (porovnání rozsáhlejší sborové skladby se dvěma kontrastními nahrávkami) Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Přredmět se zabývá různými aspekty estetické práce se sborem. Od obecných vlastností sborové hudby až ke konkrétním estetickým nárokům různých stylových epoch. Studenti se seznámí se souvislostí mezi textem, jeho obsahem a hudebním tvarem, dále také s problematikou estetické práce s různými druhy pěveckých sborů. Okruhy témat: 1. Estetika interpretace obecně a proč se jí věnujeme
2. Práce s textem a role textu a jeho obsahu ve vokální hudbě
3. Dynamika, tempo, metrum a rytmus ve sborové hudbě
4. Sbor, jeho barevné možnosti, klíčové problémy a práce s intonací
5. Autentická interpretace různých epoch a žánrů hudby
Chorál, vokální polyfonie Madrigal, barokní hudba romantismus hudba 20. století, populární sbory, spirituály
Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (25.09.2020)
|