|
|
||
Předmět systémově završuje blok jednotlivých praxí, které student v průběhu magisterského studia absolvoval.
Oborová praxe souvislá probíhá ve speciálně pedagogických zařízeních a ve školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.04.2020)
|
|
||
Studentům budou na první výuce předány požadavky k praxi. Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 9788021054974. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. HUPKOVÁ, M., PETLÁK, E. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava: Iris, c2004. 135 s. ISBN 8089018777. Doporučená literatura NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. KOŤA, J. Učitel, jeho sebereflexe a společnost. In Pedagogika, XLIV, 1994, č.4, s.307. ELLIOTT, J. a M. PLACE. Dítě v nesnázích : prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, 2002. 206 stran. ISBN 8024701820. Průcha,J.Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4. Aktuální legislativní dokumenty (školský zákon, vyhlášky) Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.04.2020)
|
|
||
Student koná praxi ve vybrané škole nebo školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. Je veden k přemýšlení o pojetí výuky a výukových strategiích školy a učitelů v souvislosti s inkluzivním vzděláváním. Aplikuje v praxi znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika vyučování na základní škole speciální. Hospituje u učitelů dle zvolených předmětů nebo třídy. Seznámí se s tvorbou individuálního vzdělávacího plánu, sleduje metody, které používá speciální pedagog při speciálněpedagogické diagnostice v rámci intervence v edukačním procesu. Pod vedením pedagoga připravuje a realizuje svou přímou pedagogickou činnost (vlastní výstupy), kterou pod odbornou supervizí reflektuje. Praxi dále může realizovat na skolském poradenském zařízení (SPC).O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia. Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení. Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)
|