|
|
|
||
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice, a to v souvislosti s řešením diplomového úkolu. Rozvíjí schopnosti studentů formulovat problém, stanovit cíle výzkumného šetření, zvolit adekvátní postupy a metody zpracování, zvážit charakter výstupů, přínos a event. možnosti využití výsledků. Předloženy jsou principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy, etické aspekty výzkumu. Porovnány kvalitativní a kvantitativní postupy při řešení výzkumných problémů ve speciální pedagogice.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (19.09.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je porozumět strategii pedagogického výzkumu, zvládnout základní pojmy a metodické postupy výzkumných šetření, znát aspekty kvantitativního i kvalitativního výzkumu, porozumět jejich rozdílnosti, umět zvolit vhodný metodický postup pro vlastní závěrečnou práci. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (19.09.2017)
|
|
||
Předmět bude zahájen přednáškou spojenou s organizačními informacemi v reálném čase výuky dle rozvrhu online prostřednictvím apliace MS Teams Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (25.09.2020)
|
|
||
80% účast na seminářích Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.09.2017)
|
|
||
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7184-141-2. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010, ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2004, ISBN 80-7178 820-1. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc : Universita Palackého, 2003, ISBN 80-244-0765-5. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3. ŠKALOUDOVÁ, A. Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha : PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-56-0. ŠVAŘÍCEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-73678-313-0 WALKER, I.; O. NOVÁK. Výzkumné metody a statistika. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3920-5. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.12.2018)
|
|
||
· Východiska a principy kvalitativního a kvantitativního výzkumu. · Věda, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy. · Téma-problém-výzkumná otázka. · Konstrukty a pojmy, role hypotéz, validita výzkumu. · Typy základních výzkumných plánů, porovnání kvalitativních a kvantitativních postupů. · Etické aspekty výzkumu. · Výběr výzkumného vzorku. Techniky a nástroje k získávání kvantitativních dat, reliabilita. · Interpretace výsledků analýzy. Zprávy o výsledcích výzkumného šetření. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (19.09.2017)
|