|
|
|
||
Cílem výuky předmětu je seznámit studenty a studentky s aplikacemi sociální psychologie v praxi. Předmět představuje praktický přínos vybraných poznatků z oblasti sociální kognice, sociální identity, sociálního vlivu a sociálních vztahů. Zabývá se také problémy souvisejícími s dynamikou sociálních skupin, jako je diskriminace či agresivní chování. Předmět uvádí studenty a studentky i do aplikací sociální psychologie prosociálního chování. Hlavní důraz je kladen na využití poznatků v oblasti vzdělávání.
Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům praktické aplikace sociální psychologie. Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 6 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 6 hodin. Referát 16 hodin, příprava na zápočet 10 hodin.
Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Myers, D.G. (2016). Sociální psychologie. Brno: Edika. Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (23.08.2021)
|
|
||
Podmínkou pro možnost absolvovat zápočtový test, je včasné odevzdání (na platformě Moodle) spoluautorsky připraveného referátu. Referáty budou v rozsahu 7-15 slidů a budou se připravovat v malých týmech rozlosovaných na první přednášce. Předmět bude klasifikován podle výsledku zápočtového testu (min. úspěšnost 50 %). Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
1. Sociální vnímání. Sociální vnímání sebe a druhých. Základní atribuční chyba. Proč si více všímat potvrzujícího zkreslení. 2. Sociální vliv. Vliv očekávání druhých na výkon jedince. Přesvědčování druhých. Konformita a poslušnost. Jak předcházet skupinovému myšlení v pracovním týmu. 3. Sociální identita. Sociální srovnávání. Spotlight efekt. Členství ve skupinách. Jak podporovat vědomí vlastní účinnosti sám u sebe a u druhých. 4. Skupiny a jejich normy. Normativita a koheze skupin. Jak neospravedlňovat agresi. 5. Diskriminace, agrese, šikana. Předsudky. Zdroje diskriminace a agrese. Jak předcházet šikaně ve třídě. 6. Pomáhání druhým. Zdroje prosociality. Konvence a morálka. Společenská směna. Jak v krizové situaci jen nepřihlížet.
Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Moodle. Na platformě Moodle budou k dispozici ppt prezentace a budou se tam odevzdávat referáty. Vyučující pošle přístupové údaje studentům zapsaným do kurzu. Zoom. Pokud bude epidemiologická situace někdy v průběhu semestru vyžadovat distanční výuku, vyučující studentům pošle link na setkání na platformě Zoom.
Poslední úprava: Kollerová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|