Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Předmět systémově završuje blok jednotlivých praxí, které student v průběhu magisterského studia absolvoval.
Oborová praxe souvislá probíhá ve speciálně pedagogických zařízeních, ve školách pro děti, žáky s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením, ve školských poradenských zařízeních (SPC, PPP). Cílem je připravit studenta na provázení a podporu dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně, více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením v oblasti komunikace a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami. Student se seznámí s možnostmi a důležitostí spolupráce odborníků, kteří zajišťují logopedickou a surdopedickou intervenci, ať již v rezortu školství, zdravotnictví či v sociální sféře.
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
The course systematically completes the block of individual practice that the student completed during the master's study.Continuous professional practice takes place in special educational institutions, in schools for children/pupils with communication disorders and hearing impairments and school counseling facilities. The aim of practice is to prepare the student to accompany and support children, pupils and students with special educational needs, to change the quality of his consciousness, in particular, a more aware approach to himself and to disadvantaged people with communication disorders and to people with special educational needs. The student will get acquainted with the possibilities and importance of cooperation of experts who provide speech therapy and deaf-mute intervention whether in the department of education, health care or in the social sphere.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Souvislá oborová praxe probíhá formou přímé výuky.
Literatura
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Doporučená literatura:
HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. (2010) Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7
MULLER,O a kol. (2001) Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. Olomouc: UP. ISBN 80-244-0231-9
BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. (2016) Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-255-0
On-line dostupné publikační záznamy:
BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu
sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v
Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4616-5. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/
VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené kmunikační schvopnosti.
http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (29.01.2023)
Student koná praxi ve vybraném školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí.
O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia.
Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.
Před zahájením praxe bude student proškolen (elektronický kurz v Moodle "Proškolení studentů před pedagogickými praxemi").