|
|
|
||
Klavír: Náplní předmětu je základní kurs současné klavírní pedagogiky s akcentem na uplatnění jejich zásad v počátečním stadiu výuky. Klavírní vyučování není pojímáno jako pouhá aplikace určitých pracovních postupů, nýbrž jako tvůrčí umělecký proces v nejširším slova smyslu. Cílem je - kultivace talentu, stimulace vlastní aktivity studentů, rozvoj jejich kreativity. Odrazovým můstkem jsou přitom vlastní pedagogické zkušenosti posluchačů oboru. V neposlední řadě sleduje výuka i celkové rozšíření obzoru po širší problematice předmětu, pokud jde o jeho literaturu i kritické pohledy na ni.
Housle: Předmět je zaměřen na postup nástrojové výuky v jednotlivých etapách vývoje houslového umění, na studium jednotlivých nástrojových škol a národních směrů v evropském kontextu. Stimuluje studenty k vlastní aktivitě při řešení problematiky výuky houslové hry.
Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (14.02.2018)
|
|
||
MS Teams https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a86454776fa99451dae7babcd4b854930%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=b23767b5-dc94-4161-b487-d37c87afdd04&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (19.02.2021)
|
|
||
Housle: Foltýn,J. Metodika houslové hry a její současné vývojové směry (1994),Havas, K. 12lekcí nového přístupu k houslové hře (1997), Kamilarov, E. O technice levé ruky houslisty (1975), Micka, J. Hra na housle (1957), Pazdera, J. Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry (2007), Štrausová, M. Srovnávání nejznámějších metodik 20.století (2001) Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (14.02.2018)
|
|
||
Klavír Klíčové otázky klavírní pedagogiky. Orientace v reprezentativních zahraničních školách. Představení zvolené klavírní školy. Housle: Dvě otázky z probrané látky, ukázková vyučovací hodina s žákem ZUŠ
Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Klavír: F. Emonts: Evropská klavírní škola - atraktivní škola, přístupná širokému okruhu žáků A. Nikolajev a kol.: Škola hry na klavír - metodicky přesvědčivé řešení s výrazným akcentem uměleckým S.Suzuki: Piano school - sluchová metoda uplatněná jako nejvýznamnější princip výuky C. Grindea and her pupils: We make our own Music - škola s akcentem na rozvoj tvořivosti žáků H. G. Heumann: Klavierspielen - mein schönstes Hobby - škola pro dospělé začátečníky E. M. Burnam: A Doezen a Day - tvořivé řešení prstových cvičení Poslední úprava: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (14.02.2018)
|