|
|
|
||
Oborová praxe probíhá na vybraných základních/středních školách. Studenti a studentky navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích (fakultních) učitelů a absolvují vlastní výstupy. Studenti a studentky se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce ICT předmětů. Pozornost je věnována především realizační fázi a rovněž reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studující mají během pedagogické praxe na starosti supervizoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik).
V předmětu Oborová praxe 1 náslechová s reflexí je hlavní pozornost věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů odborného zaměření na IT a využití IT ve výuce ostatních vyučovacích předmětů a v práci žáků na základních a středních školách. V předmětu je zaměřena pozornost i na poznávání didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky. Součástí praxe jsou: • exkurze do školských zařízení nebo výrobních zařízení souvisejících se zaměřením studenta. • náslechy u zkušených učitelů, které podporují rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele • aktivity umožňující rozvíjet schopnost provádět pedagogicko-psychologickou didaktickou analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce • rozbor hospitační činnosti, analýza pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza • aktivity umožňující vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||||||||||||||||
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Pro získání zápočtu je třeba odevzdat níže uvedené vyplněné a potvrzené materiály. Bez jejich odevzdání není možné zápočet udělit! Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak). Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008. ŠVP a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy. Rámcové vzdělávací programy (RVP) - http://www.nuv.cz/t/rvp Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Odkaz na studijní opory: Google Classroom kurz s názvem "Oborová praxe 1 náslechová s reflexí ZS 2024/2025" - URL pro ZS 2024/2025: https://classroom.google.com/c/NzIwMTgzMTc3NTI3?cjc=myxejrq Údaje potřebné pro vstup do kurzu budou zde v SIS k dispozici do 1. týdne semestru, vyučující je sdělí studujícím na prvním výukovém setkání a v případě potřeby je možné je získat při osobní konzultaci na PedF UK v konzultačních hodinách vyučujícího nebo o ně mohou řádně do kurzu zapsaní studenti požádat vyučujícího e-mailem. Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (03.10.2024)
|
|
||
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu bude student schopen:
Specifické dovednosti pro náslechovou výuku:
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (19.09.2024)
|