|
|
|
||
Pedagogická praxe je pro studenty první příležitostí vyzkoušet si své pedagogické dovednosti přímo ve školní výuce v předmětech zaměřených na ICT. Pedagogická praxe probíhá na vybraných středních školách. Studenti a studentky navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích a absolvují vlastní výstupy. Studenti a studentky se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce ICT předmětů. Pozornost je věnována především realizační fázi a reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studenty mají během pedagogické praxe na starosti supervizoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik).
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (06.09.2018)
|
|
||
Požadavky k zápočtu - včasné nahlášení/výběr školy pro konání praxe a předání následujících podkladů k praxi garantovi praxe:
- zápis předmětu Pedagogická praxe v SISu (do ukončení zápisu na daný semestr) - kontrola zápisu do elektronického kurzu Pedagogická praxe (v Google Učebně) - nahlášení rozvrhu praxe v elektronickém kurzu (nejpozději při nástupu na praxi, ideálně s jistým předstihem) a jeho případných mimořádných změn (co nejdříve při mimořádnosti) - odevzdání materiálů pro vyhodnocení praxe:
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (06.09.2018)
|
|
||
BENDL, Stanislav a Anna KUCHARSKÁ. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie: skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7. JANÍK, Tomáš. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 15. ISBN 978-80-7315-186-7. JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8. PRŮCHA, Jan, ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2. MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe [online]. ÚPRP: UK Praha, 2014 [cit. 2018-01-27]. Dostupné z: https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-pedagogicka_praxe.pdf ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, sv. 70. ISBN 80-210-1937-9. Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy. Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (06.09.2018)
|