|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Vít Novotný, Ph.D. (26.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (09.09.2021)
Uvedená praxe představuje přípravu na: rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky, proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti, hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků, řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy, práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky, seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Vít Novotný, Ph.D. (26.10.2023)
Součásti předmětu:
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe: 60 minut Samostudium literatury (za semestr): 15 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin Seminární práce: 5 hodin Příprava na zápočet: 5 hodin |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (09.09.2021)
Doporučená literatura: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
Tucker, J.L. Better Practice in Music Education. Maryland : Maryland State Department of Education, 2003. Available on: https://aems-edu.org/wp-content/uploads/Better_Practices_Music.pdf. Rodriguez, C. Music Education, Preparation of Teachers. Available on: https://education.stateuniversity.com/pages/2255/Music-Education-PREPARATION-TEACHERS.html. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Vít Novotný, Ph.D. (26.10.2023)
Podmínky pro udělení zápočtu:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Vít Novotný, Ph.D. (26.10.2023)
Po skončení zápisu Vás bude kontaktovat vyučující dr. Novotný e-mailem pro domluvu termínu úvodního informativního semináře. |