PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na ZŠ s reflexí - OPNE4E023A
Anglický název: Coherent practice at lower-secondary school
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 24 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Lucie Hamerská
Mgr. Dominika Koperová, Ph.D.
Mgr. Tadeáš Matěcha
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace
Po absolvování orientačních praxí, klinického semestru a prvního semestru oborových didaktik posluchači nastupují na souvislou praxi na základní škole. Zde absolvují deset na různé aspekty edukačního systému zaměřených náslechů, po nichž se pouští do vlastní výuky. Při tom jsou vedeni jednak fakultním učitelem na dané škole, zároveň hospitování některým z pracovníků katedry.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2019)
Deskriptory

Studenti absolvují reflektovní seminář a 24 h souvislé praxe.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínkou udělení zápočtu jeabsolvování alespoň 10 náslechů, 12 odučených hodin chemie, reflexe observované hodiny s vyučujícím kurzu, vypracování tří vzorových příprav a odevzdání veškeré požadované dokumentace.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
Literatura

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Sherin, M. G. (2014). Developing a professional vision of classroom events In T. Wood, B. Scott Nelson, & J. E. Warfield (Eds.), Beyond classical pedagogy (pp. 89-108). New York: Routledge.

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2019)
Studijní opory

Pro kurz je vytvořen Tým Souvislá praxe na ZŠ. Povinností studentů je přihlásit se do kurzu.

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (10.02.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK