|
|
|
||
Reklamní komunikace, její funkce a typy, jazykové a nejazykové prostředky reklamy, stereotypy a hodnoty v reklamě. Přesah reklamy do různých společenských sfér. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
Studující: · bude znát funkce a typy reklamní komunikace; · pozná jazykové a nejazykové prostředky reklamy; · uvědomí si stereotypy a hodnoty v reklamě; · uvědomí si přesah reklamy do různých společenských sfér. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: Vystoupení v semináři - prezentace tématu dle zadání na prvním semináři. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
BURTON, G.; JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. CRHA, I.; KŘÍŽEK, Z.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada, 2008. ČMEJRKOVÁ, S.: Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. HORŇÁK, P.: Abeceda reklamy. Bratislava: Grafosit, 1997. JEFKINS, F.: Advertising. London: Pitman, 1994. MIČIENKA, M.; JIRÁK, J. (et al.) Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. OGILVY, D.: Ogilvy o reklamě. Praha: Magnet Press, 1996. POŠTOLKA, V. Kniha o reklamě. Praha: Reklamní klub, 1940. PRAVDOVÁ, M.: K povaze reklamního diskurzu. Naše řeč, 2002, 85, č. 4, s. 177-189. PRAVDOVÁ, M.: McDonald´s - tak trochu jiná kultura? Praha: Karolinum, 2006. SRPOVÁ, H.: Reklama pro děti - rádce, či manipulátor? Český jazyk a literatura 57 (5), 2006 - 2007, s. 209 - 215. SRPOVÁ, H. Cílová skupina – faktor, který rozhoduje o podobě reklamy. In Od informace k reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2007, s. 123–160. SRPOVÁ, H. Reklama zaměřená na děti. In Jaklová, A. (ed.) Komunikace – styl – text. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006. The Advertising Age. Encyclopedia of Advertising. New York: Fitzroy Dearborn, 2003. ŠEBESTA, K: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha: FF UK 1990. TOSCANI, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Bratislava: Slovart, 1996. VYSEKALOVÁ, J.; Mikeš, J. Reklama – jak dělat reklamu. Grada, 2003, s. 108-109. VYSEKALOVÁ, J. – Komárková, R. Psychologie reklamy. Grada. VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1999. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
Témata:
Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
Studující: · popíše specifika reklamní komunikace, vyjmenuje druhy a typy reklamy; · pozná interdiskurzivnost a intertextovost v reklamě, vztáhne ji ke svému studiu, porovná s jinými prostředky užívanými v reklamě, uvede příklady; · vyjmenuje jazykové prostředky reklamy, pozná je v textu, popíše vztah jazykové normy a reklamního textu; popíše v reklamním textu konfiguraci hlásek, lexikum, morfologické prostředky, básnické figury a tropy, syntaktické prostředky; · vztáhne konkrétní reklamní text k adresátovi reklamy; · popíše nejazykové prostředky reklamy, zejm. obraz a zvuk využitý v reklamě; · odhalí stereotypy v reklamě, uvede příklady obrazu hodnot v reklamě; popíše typické archetypy užívané v reklamě, uvede příklady; · vyjmenuje a charakterizuje prostředky typické pro reklamu určenou dětem; · popíše principy využití humoru a erotiky v reklamě; · popíše základní pilíře v historii reklamy; uvede několik titulů literatury, která se věnuje historii reklamy; · vyjmenuje několik nejznámějších světových tvůrců reklamy, charakterizuje jejich styl; uvede několik cen udělovaných reklamním počinům a porovná je; · charakterizuje prostředky reklamy na internetu, skryté reklamy, reklamy na sociálních sítích; vysvětlí pojmy virální marketing, advergaming, product placement a uvede příklady; · uvede položky české legislativy zaměřené na reklamu; popíše etický kodex a aplikuje ho na konkrétní reklamy; uvede příklady reklam, které nesplňují podmínky dané legislativou a etickým kodexem; · uvede příklady práce s reklamou ve výuce mediální výchovy na ZŠ a SŠ; uvede příklady učebnic mediální výchovy a popíše aktivity zaměřené na reklamní komunikaci. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
|