|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (27.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (27.01.2021)
Čechová, M. - Styblík, V.: Čeština a její vyučování, Praha 1998. Janík, T. a kol: Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Slavík, J; Štěpáník, S. Žákovské prekoncepty jako konstitutivní prvek výuky mateřského jazyka. Pedagogická orientace 27, 2017, č. 1, 58–80. Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchovy. Praha 1999, 2. vyd. 2005. Štěpáník, S.; Šmejkalová, M.: Průvodce začínajícího češtináře. Praha: PedF UK, 2017. Štěpáník, S.: Výuková situace: Transformace větného členu na větu a naopak v kontextu větného rozboru. 2016, Komenský 140, č. 4, 30–39. Štěpáník, S.: Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka. Čeština doma a ve světě 2, 2015, č. 2, 11–22. Štěpáník, S. (2019). O nutnosti obsahově zaměřeného přístupu v didaktice češtiny. Didaktické studie, 11(1), 13–25. Štěpáník, S. (2018/2019). Kognitivně-komunikační princip jako základní východisko výuky českého jazyka. Český jazyk a literatura, 69(5), 214–223.
Nedílnou součástí studijní literatury jsou studijní materiály pro předmět Didaktika českého jazyka II vytvořené a uložené ve studijním prostředí Moodle (kurz Didaktika českého jazyka II). Zahraniční: CLARKE, S. R.; DICKINSON, P.; WESTBROOK, J. The Complete Guide to Becoming an English Teacher. London : SAGE Publications Ltd, 2010. .Dostupné v Ústřední knihovně UK-PedF. PELECH, J.; PIEPER, G. The Comprehensive Handbook of Constructivist Teaching : From. Theory to Practice. Charlotte : Information Age Publishing, 2010. Dostupné v Ústřední knihovně UK-PedF. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Stanislav Štěpáník, Ph.D. (20.01.2020)
Tématem semináře bude učivo standardní edukační trajektorie, které bude podrobeno didaktickému zpracování. Ústředním úhlem pohledu na ně bude komunikační hledisko, tedy rozvoj funkční jazykové gramotnosti, samostatné aktivní myšlenkové a verbální činnosti žáka, případně tříbení smyslu pro jemné významové rozdíly. S přihlédnutím ke kurikulu ZŠ: Žák
S přihlédnutím ke kurikulu SŠ: Žák
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D. (27.01.2021)
Požadavky k zápočtu:
2. Seminární výstup na zadané téma. Rozpis témat bude učiněn na prvním semináři - povinná účast. Dodatečné přihlášení k tématu nebude možné. 3. Odevzdání 3 komunikátů (didakticky okomentovaných). Bližší informace na prvním semináři.
Ad 2 Učivo standardní edukační trajektorie, které bude podrobeno didaktickému zpracování. Ústředním úhlem pohledu na ně bude komunikační hledisko, tedy rozvoj funkční jazykové gramotnosti, samostatné aktivní myšlenkové a verbální činnosti žáka, případně tříbení smyslu pro jemné významové rozdíly. S přihlédnutím ke kurikulu ZŠ: Žák
S přihlédnutím ke kurikulu SŠ: Žák
|