|
|
|
||
Obsahem kurzu je vykonání praxe na střední škole (vyšší sekundární vzdělávání, ISCED 3), kde student nejprve absolvuje náslechové hodiny biologie a následně sám vybrané vyučovací hodiny biologie povede. Konkrétně se jedná o 8 náslechových hodin, které student hospituje. Z náslechových hodin student zpracuje písemné reflexe dle zadání. Poté student sám odučí 10 vyučovacích hodin biologie. Na hodiny zpracuje písemné přípravy dle zadání. Jedna z odučených hodin bude hospitována garantem praxí formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině. V rámci reflektivních seminářů je pozornost zaměřena zejména na analýzu a návrhy alterací hospitované a následně i realizované výuky. Kurz bude zakončen závěrečným kolokviem s vyučujícím kurzu.
Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Výuka spočívá v úvodnímu a závěrečnému semináři a dvoum průběžným reflektivním seminářům (celkem 12 VH). Dále v hospitování výuky (minimálně 8 VH), přípravě, realizaci a vlastní reflexi výuky (minimálně 12 VH) a průběžné reflexi s fakultním učitelem. Semináře budou probíhat v časech dle rozvrhu. Zasílání videozáznamů bude probíhat přes uložiště (přesný odkaz bude sdělen na úvodním setkání). Ostatní úkoly budou odevzdány do MS Teams, kde také bude probíhat zpětná vazba k zaslaným materiálům. V případě nemožnosti prezenční výuky budou praxe plněny účastí na online výuce. Semináře budou probíhat prostřednictvím videohovoru v časech dle rozvrhu. Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing as. Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně (8 náslechových hodin, 10 vlastních vyučovacích hodin), 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 4. autoevaluace pedagogického působení na SŠ 5. hospitace garanta praxí na 1 vyučovací hodině výhradně formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 6. průběžné reflektivní semináře na fakultě 7. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 8. závěrečný reflektivní seminář. Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
- Poslední úprava: Nejedlý Adam, PhDr. (04.10.2023)
|