|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a v koordinaci se základními principy výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti s principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky a její reflexe budou studenti využívat pozorovacích archy.
Tematické celky:
1. Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení
2. Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní
3. Tvorba vlastních materiálů/aktivit
4. Mikrovyučování v rámci jednotlivých řečových dovedností s reflexí
Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.05.2020)
|
|
||
5 kreditů samostatné studium literatury - 20 hodin/semestr práce se studijními materiály - 20hodin/semestr plnění průběžných úkolů - 19 hodin/semestr bez seminární práce
Po dohodě se studenty může přednáška i online v prostředí google meet. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (06.09.2021)
|
|
||
Požadavky k ukončení kurzu: - docházka - minimálně 80% - aktivní účast ve výuce, včetně aktivit založených na domácí četbě a domácích úkolech - odevzdání příprav nahodimu/aktivit jako podkladů pro mikrovyučování Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Povinné tituly - vybrané kapitoly z: Brown, H. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman. ISBN 978-013028283. Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. Longman. ISBN 0-582-40385-5. Gover, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Heinemann. ISBN 0435240595. Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford: Macmillan. ISBN 978-1-4050-1399-4.
Doporučené tituly
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
zkouška zkouška se bude skládat ze tří částí: 1. písemného testu teoretických znalostí o řečových dovednostech - (nutné dosánout nejméně 60% celkového počtu bodů) + následného teoretického pohovoru nad testem 2. ústního pohovoru - zpětné vazby nad zadanými domácími úkoly 3. rozhovoru o prostudovaných dílech z doporučené literatury Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (05.09.2021)
|
|
||
Tematické celky: Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|