Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (10.09.2021)
Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností studentů od úrovně C1-C2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky k úrovni C2. Jde o třetí semestr třísemestrálního kursu. Systematicky se pracuje s učebnicí a rozvíjejí se praktické dovednosti studentů v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a psaní s důrazem na správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu. Texty a nahrávky jsou všestranně analyzovány; studenti jsou stimulováni k jasnému formulování názoru k jejich obsahu i k jejich sumarizaci. Systematicky se rozšiřuje slovní zásoba, a to včetně kolokací, idiomů, frázových sloves a abstraktních pojmů. Studenti jsou vedeni k chápání mluvnice jako systému a jejich znalosti v této oblasti se rozšiřují o méně frekventované jevy vyskytující se v probíraných textech. Základní učebnice je průběžně doplňována dalšími zdroji.
Poslední úprava: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. (10.09.2021)
The aim of the course is to develop the key language skills of students at the C1-C2 level of the Common European Framework of Reference for Languages. It is the third of a three-term course. The learner works systematically with a coursebook and expands his/her practical skills in the fields of spoken performance, reading comprehension, listening and writing, all focused on accuracy and language complexity. The classroom material is to be analysed thoroughly; students are encouraged to form their attitudes and summarize the ideas. The vocabulary is enhanced systematically, including collocations, idioms and abstract terms. Grammar is presented to students as a system, including some of its less frequent features which occur in the texts. To support their knowledge, the students can be asked to study from other materials recommended by the lecturer. |