|
|
|
||
Důraz je kladen na rozvíjení celé šíře dovedností studentů v oblasti komunikace se žáky, vytváření podnětného prostředí pro výuku, budování kvalitního sociálně emočního klimatu ve třídě, uplatňování přirozené autority u žáků, práce s výukovými cíli, didaktické analýzy učiva, volby metod a organizačních forem výuky, způsobů motivování žáků, hodnocení učení, pro učení a jako součásti učení. Je podporována kultivace osobitého pojetí výuky studentů, které je teoreticky podložené a argumentované.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Cílem této pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky v praxi, ověřit učitelskou připravenost v autentickém prostředí třídy na 1.stupni ZŠ. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Studijní zátěž: plnění portfoliových úkolů: 24 hodn plnění dílčích zápočtových úkolů a příprava na vlastní výuku (pedagogický deník): 24 hodin vlastní vyučování ve vybrané třídě na 1. stupni ZŠ: 48 hodin Odkaz na kurz v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15915 Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Zpracování pedagogického deníku dle instrukcí (práce s deníkem dle pokynů vyučujících jednotlivých paralelek). Pedagogický deník obsahuje: 1. TÝMOVÝ ÚKOL: RUŠIVÉ CHOVÁNÍ 2. POZOROVÁNÍ VYBRANÉHO ŽÁKA 3. 2 ZÁZNAMY Z HOSPITACE třídního učitele/ky 4. 2 HLOUBKOVÉ PŘÍPRAVY 5. ZPĚTNÉ VAZBY OD KOLEGYŇ/KOLEGŮ/VRSTEVNÍKŮ 6. ZPĚTNÉ VAZBY OD TŘÍDNÍCH UČITELŮ 7. ZPĚTNÉ VAZBY PRO KOLEGY/NĚ (vrstevníky/vrstevnice) VE VAŠEM TŘÍDNÍM TÝMU. Docházka (povoleny jsou 2 absence, jinak náhrady) Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Povinná literatura: KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT, 2021,http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi. (2008). Dostupné z http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/pedagogick-praxe-prezenn. Doporučená literatura: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. https://www.zacitspolu.eu/wp/wp-content/uploads/2020/10/serial-zas-doma_komplet_elektronicky.pdf https://aa.ecn.cz/img_upload/8b47a03bf445e4c3031ce326c68558ae/dvanact_overenych_metod_a4_web.pdf https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2021/01/Kdyz_vyzkum_meni_praxi_text_knihy.pdf Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Praktická výuka na 1. stupni ZŠ a reflektivní semináře. Skupinové reflexe Mentorský rozhovor Vstevnické sebehodnocení Řešení situací z výuky Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|
|
||
Základním obsahem Učitelského praktika II je pravidelné vyučování v jedné třídě – tedy plánování, realizace (včetně online výuky) a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky. Vyučování má gradační charakter od jednotlivých činností po celodenní tematické vyučování, s ohledem na profesně rozvojové cíle studentů. Důraz je kladen na fáze plánování, realizace a reflexe činností, sdílené v profesním dialogu s vysokoškolskými vyučujícími, fakultními učiteli a kolegy. Studenti systematicky reflektují profesní zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím doporučených sebehodnotících a hodnotících nástrojů.
Paralelka |M. Sochovská - praxe bude probíhat na ZŠ Curie Paralelka Poche Kargerová bude konat praxi na ZŠ Lyčkovo nám. Paralelka J. Staré - bude konat praxi na ZŠ Hanspaulka. Paraleka H.Hejlové bude konat praxi na ZŠ Mendelova. Praha 4. Paralelka B. Zemanové se bude konat praxi na ZŠ Petřiny - Sever. Paralelka M.Hoschlové se bude konat na ZŠ Kunratice Paralelka M. Hejzlarové se bude konat na ZŠ Pernerova Paralelka P. Vallin se bude konat na ZŠ Květnák Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2024)
|