|
|
|
||
Předmět je zaměřen na
a) analýzu didaktických jevů v procesu výuky a systémových vztahů mezi nimi
b) analýzu a hodnocení teoretických a empirických didaktických studií
c) koncipování didaktického výzkumu
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj dovedností studentů analyzovat didaktické jevy v procesu výuky a systémové vztahy mezi nimi, analyzovat a hodnotit publikované teoretické a empirické didaktické studie a koncipovat didaktický výzkum. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Student dokládá své znalosti a dovednosti prostřednictvím: - prezentace vybraného didaktického tématu na základě studia doporučené literatury - analýzy videoukázky vyučovací hodiny z hlediska didaktických jevů a vztahů mezi nimi - kritického zhodnocení dvou zahraničních teoretických či empirických didaktických studií - designu vlastního projektu didaktického výzkumu včetně jeho pilotáže Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
ARENDS, R.I. Learning to Teach (7th Ed). McGraw -Hill Higher Education, 2008. ESTES T., Mintz, S. & GUNTER M. Instruction: A Models Approach. 6th ed. Boston: Pearson, 2011. HATTIE, J. Visible learning for teachers. Maximizing Impact on Learning. New York: Routledge, 2012. JANÍK, T. et al. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno. Masarykova univerzita 2013. MAREŠ, J. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika, 2015, 65(2), 113–142. MAYER, R., ALEXANDER, P. Handbook of Research on Learning and Instruction. Routledge. New York 2017. PETTY, G. Evidence- Based Teaching. A practical Approach. Nelson Thornes Ltd, Cheltenham: 2006. SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P. & KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita 2017. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 3. STARÝ, K., &CHVÁL, M. Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In Marcela Janíková & Kateřina Vlčková (Eds.), Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 63–81). Brno: Paido, 2009. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Analýza videonahrávky výuky, rešerše odborné literatury, odborná rozprava, konzultace Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Analýza didaktických jevů a systémových vztahů mezi nimi v procesu výuky Analýza a hodnocení teoretických a empirických didaktických studií Koncipování didaktického výzkumu Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|