|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a obsahem práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Smyslem asistentské praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta. Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující se seznamují se školním prostředím, obsahem práce učitele a asistenta pedagoga v hererogenních třídách v rámci společného vzdělávání. Předmět systematicky podporuje a rozvojí kompetencí studujících v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy. Zaměřuje se na rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studujících. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin · praxe 24 hodin Příprava: · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 14 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Student pracuje s el. podporou studia v moodle. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe. Podmínkou zakončení předmětu je doložená asistentská činnost na základní nebo střední škole, všechny požadované úkoly odevzdané v moodle, osobní účast spojená s prezentací výstupu praxe v reflektivním semináři. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. KARGEROVÁ, J., STARA, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: druhý stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N. & KARGEROVÁ, J. et al. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida spol. 2015. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studenti získají možnost poznávat různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě. V průběhu semestru koná ve škole 24 hodin asistentskou praxi, podle pokynů učitele vede záznamy formou portfolia. Po celý semestr využívá elektronickou podporu studie v Moodle, kam odevzdává zadané úkoly. Průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce prezentuje ve studijní skupině v reflektivním semináři. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (07.01.2024)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Studující identifikuje různé typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě objasní systém společného vzdělávání, podporu žáků se SVP, roli asistenta pedagoga plní praktické úkoly s využitím metodických podkladů zaznamená výsledky pozorování ve třídách do záznamových archů a reflektují svá zjištění charakterizuje úlohu asistenta pedagoga ve společném vzdělávání na podkladě vlastních zkušeností shromáždí všechny vypracované podklady do podoby portfolia prezentuje výstupy praxe s využitím portfolia zpracovaných úkolů Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|