Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
V průběhu semestru studenti navštíví různá zařízení: základní školu - 1. a 2. stupeň, různé typy středních škol. Formou společných exkurzí se seznámí s reálnými podmínkami pedagogické praxe. Při návštěvách škol a vyučovacích hodin si studenti pořizují písemné záznamy o průběhu praxe. Praxe je zakončena reflexním seminářem. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou studenti seznámeni garantem praxí před jejím zahájením.
O konkrétních podmínkách je možné se informovat u garanta/učitele paralelní skupiny.
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
During the semester, students visit various facilities: primary school - 1st and 2nd grade, various types of secondary schools, or. houses of children and youth. In the form of joint excursions they become acquainted with the real conditions of pedagogical practice. The practice is concluded with a reflective seminar, during which students make written records of the course of practice. Students will be acquainted with the details of the course of practice and with specific methodological instructions before the start of the practice.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Cílem tohoto předmětu je podpořit zájem studentů o učitelské obory a motivovat je k dalšímu vzdělávání, včetně pokračování v magisterském studiu zaměřeném na přípravu učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ.
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
The aim of this course is to motivate students to continue in the Master's program to encourage their interest in the pedagogical , to familiarize them with the real conditions of educational work and motivate them for further education
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Mikeska (13.10.2022)
Termíny návštěv škol & pedagogických zařízení:
Dle dohody na seminiři
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Musilová, M. Individuální praxe - metodika a cvičebnice. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0854-6.
Musilová, L.; Musil, J. Asistentská praxe. Olomouc: OU, 2001. ISBN 80-244-0297-1.
Švec, V.; Filová, H.; Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-1365-6.
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Musilová, M. Individuální praxe - metodika a cvičebnice. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0854-6.
Musilová, L.; Musil, J. Asistentská praxe. Olomouc: OU, 2001. ISBN 80-244-0297-1.
Švec, V.; Filová, H.; Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-1365-6.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Pro udělení zápočtu je nutná účast na setkáních a zpracování písemných reflexí z náslechů (portfolia).
Student má na získání zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné.
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
To obtain the credit is required to attend meetings and elaborate written reflections from observations (portfolio).
The student has a total of 3 attempts to get the credit, 1 regular and 2 corrective.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Student vykoná praxi v rozsahu jednoho semestru (celkem 60 hodin činností za semestr):
2 hodiny úvodního semináře
4 hodiny závěrečného reflektivního semináře
18 - 20 hodin hospitační a reflektivní činnosti ve škole
34 - 36 hodin samostatné práce a plnění úkolů (vyplňování pozorovacích archů a tvorba portfolia, které bude prezentováno na závěrečném reflektivním semináři), včetně samostudia
Poslední úprava: PhDr. Klára Eliášková, Ph.D. (12.09.2022)
Student will practice in the extent of one semester (total of 60 hours of activities per semester): 2 hours of introductory seminar 4 hours of the final reflective seminar 18 - 20 hours of observational and reflective activities at school 34 - 36 hours of independent work and completion of tasks (filling in observation sheets and creating a portfolio, which will be presented at the final reflective seminar), including self-study