|
|
|
||
Výuka předmětu zahrnuje témata související s principy, metodami a postupy práce s žáky a s celými třídami /žákovskými skupinami ve společném vzdělávání. Studenti si osvojí související aktuální legislativní předpisy v tuzemsku, způsoby hodnocení inkluzivní praxe na školách, získají orientaci v zahraničních trendech a podmínkách inkluzivního vzdělávání. Budou seznámeni s katalogy podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a s možnostmi jejich aplikací v praxi.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Kontaktní výuka, v případě zhoršení epidemiologické situace distanční výuka prostřednictvím OneDrive MS 365. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (23.01.2022)
|
|
||
Zvládnutí zápočtového testu z min. 70% , možnost 2 oprav. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (25.01.2023)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. a kol. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. KOL.AUTORŮ. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se SVP ve středním školství v roce 2014. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. KLUSÁČEK, J. HRSTKA, FELCMANOVÁ (ed.). Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství v ČR. Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni, o. p. s. 2015. Booth, A., Ainscowe, M.(2011 ) Index for Inclusion: developing learning and participation in schools (Revised 2011), CSIE UK, ISBN 1 872001 45 9. THE SALAMANCA STATEMENT AND FRAMEWORK FOR ACTION ON SPECIAL NEEDS EDUCATION. United Nations Ministry of Educational, Scientific and Education and Science Cultural Organization Spain, June 1994. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí, kompetence inkluzivního pedagoga 2. Kvalita inkluzivní praxe na školách, možnosti jejího hodnocení 3.Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), inkluzivní design výuky 4. Katalogy podpůrných opatření pro práci s žáky v inkluzivní školní praxi 5. Aktuální legislativní podpora inkluzivního vzdělávání v ČR Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (23.01.2022)
|