Základy didaktiky výchovy ke zdraví - OPBY4P041A
Anglický název: Basics of Didactics of Education towards Health
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 35 / 35 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
Prerekvizity : OPBY4P012A, OPBY4P023A
Je prerekvizitou pro: OPBY4P051A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Nástěnka   
Anotace
Předmět seznamuje studenty s možnostmi podpory zdraví v různých institucích státního, soukromého a neziskového sektoru.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
Cíl předmětu

Studenti objasní různé strategie podpory zdraví v kontextu cílových skupin obyvatelstva. Porovnává různé motivační prostředky a metody k dosažení podpory zdraví v holistickém pojetí ve společnosti. Využívá získané poznatky k vlastní profesní orientaci. 

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
Deskriptory

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Tvorba seminární práce 7 hodin. Příprava na zápočet 9 hodin.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Úspěšné splnění předmětu předpokládá  aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Literatura

Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada

Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab.

Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
Sylabus

1.       Podpora zdraví na úrovní státní správy a samosprávy.

2.       Podpora zdraví v soukromém sektoru.

3.       Neziskové organizace.

4.       Motivace k podpoře zdraví podle cílových skupin.

5.       Neformální vzdělávaní a utváření zdravotní gramotnosti.

6.       Didaktické zásady a jejich aplikace podle tematických oblastí výchovy ke zdraví.

7.       Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví.

8.       Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)